Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

slangen

mathilda
12 jaar geleden

hoi iedereen.
ik heb al opgezocht wat er over slangen wordt geschreven, toch vraag ik nog een keer over mijn specifieke dromen.

Ik droom heel veel over slangen over het afgelopen jaar. Ik ben er nooit bang voor, de slangen zijn er gewoon hoewel ik er ook niet zou zeggen dat ik ze aantrekkelijk vind, wel een beetje walgelijk misschien.
Een keer dromde ik dat er een klein slangetje in mijn huis was. Ik gaf hem een kamer, en dacht "daar kan hij lekker wonen, zul hij gemakkelijk vinden daar".
Een andere keer droomde ik dat een vriend van mij heel grote slangen over zijn bed had. Ze lagen daar, alsof ze dood waren, ik geloof ze waren ingevroren of zo. Ze waren wit met zwarte "ornamenten" daarop, en een beetje rood.
Er waren nog andere keren, maar de details ervan ben ik nu vergeten.
Een keer droomde ik niet over een slang, maar over iets wat er op leek - een slaak met aan elk eind een hoofd, en een groen, vochtig lichaam met donkere vlekken daarop.

Nadat ik gelezen heb wat slangen betekenen zullen moet ik zeggen, ik denk niet dat zij voor mij een waarschuwing zullen zijn voor iets. Mischien hebben zij wel iets met verandering en transformatie te doen. Misschien met seks.
In mijn leven zijn idd veel dingen veranderd in het laatste jaar, maar ook voelt het soms als waren ze heel erg veranderd, zie ik op andere momenten weer, dat dat dan toch niet het geval is... sommige van de slechte dingen van vroeger zijn nog steeds zo.

12 jaar geleden

Hoi mathilda.

Slangen
Vertegenwoordigen lichamelijke, psychische en geestelijke energie in de vorm van seksuele drift, ambities, emotie goed en slecht en genezing.

Of

Wanneer je in je droom een slang ziet, of er door een gebeten wordt, duidt dit op verborgen angsten en zorgen waardoor je je bedreigd voelt. De droom kan je waarschuwen voor iets in het echte leven waarvan je je nog niet bewust bent of dat nog niet aan de oppervlakte is gekomen.

Als je een slang een klein kamertje geeft wil zeggen , dat jij je eigen problemen even aan de kant zet zodat je denkt er geeg last van te hebben, maar ze komen terug in een andere engere form, wat kan betekenen dat ze verwerkt willen worden.

Als je slakken ziet in je droom, wijst dit erop dat je traag, doch stabiel door het leven gaat. Je zou akelig traag op je doel afgaan, waarschijnlijk doe je in het echte leven alles op een slakkegangetje.

Een bed in je droom staat voor je intieme zelf en het ontdekken van je eigen sensualiteit.

Kijk maar of jeer wat mee kan.

Groeten Hans.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024