Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

betekenis droom

Jizz
16 jaar geleden

Hee,

Vanacht heb ik gedroomd over een collega (van mijn bijbaantje), er gingen nog wat dingen aan vooraf die ik niet helemaal kan herinneren, maar opeens waren we in het huis van mijn oma, in de logeer kamer waar een tweepersoonsbed staat, mijn zus was er ook en nam een deel van het bed in, ik ging er ook inliggen en mijn (mannelijke) collega ging erbij liggen met zijn hoofd op mijn borstkas, hij bewoog en ineens was hij veranderd in mijn kat. Ik heb dit stuk nou al de hele dag in mijn hoofd en ben benieuwd of er mensen zijn die weten wat dit kan betekenen? want ik heb wel ergens gelezen als ik met mijn hoofd op zijn borstkas lig, dat dat dan betekend dat je je veilig voelt bij diegene, maar nu was het net andersom. Ik hoop dat iemand er iets over kan zeggen :)

xx

16 jaar geleden
Beheerder

hou je van katten, dat is ook van belang en hoe zag hij eruit.

16 jaar geleden
Beheerder

Een kat in je dromen duidt op ongeluk, verraad en pech. Als je daarentegen een poezenliefhebber bent, staat de poes symbool voor een onafhankelijke geest, vrouwelijke sexualiteit, creativiteit en kracht.

Als de kat aggressief is, suggereert dit dat je problemen hebt met de vrouwelijke kant van je karakter. Wanneer de poes bijt, staat ze symbool voor het dominante vrouwelijke. Mischhien neem je maar en neem je maar zonder te geven. Je zou een angst of frustratie kunnen voelen, zeker als iets niet gaat zoals je gepland hebt.

Als je droomt over een kat zonder staart, duidt dit op een verlies aan onafhankelijkheid en gebrek aan zelfstandigheid. Wanneer je de kat wegjaagt in je droom, duidt dit erop dat je je obstakels zult overwinnen.

Een witte kat geeft aan dat je door een moeilijke periode gaat. Een zwarte kat suggereert dat je bang bent om te vertrouwen op je intuitie en geestelijke kracht. Je zou de zwarte kat ten onrechte associeren met slechtheid, vernietiging of ongeluk.

Jizz
16 jaar geleden

Ja ik houd wel van katten. Het was mijn eigen kat, een halflangharige grijze. Beetje jammer alleen dat ik hier in het droomwoordenboek niets echt iets kan vinden wat die jongen zou kunnen betekenen(mn collega) en de manier waaropie lag.

16 jaar geleden
Beheerder

ik moet er nog even over denken dan kan ik zeggen wat ik er van denk.

16 jaar geleden
Beheerder

die man kan een droombeeld zijn van je ideale echtgenoot. die man zal erop rekenen dat jij zorgzaam voor hem bent. Dus het wil zeggen dat je een voorbeeld het gekregen van je ideale man die verwacht dat je voor hem zorgt. het is een andere man dan de meeste mensen denken van de mannen.

je bent een beetje in een nieuwe fase van je leven.

misschien kan je er wat meer over vertellen. bv, wat heb je voor bijbaandje. als jij denkt dat dit genoeg is, veel succes ermee.

Fatima
16 jaar geleden

Hallo,

Ik heb over een kat gedroomd, kat zag er oranje uit, en klein, twas een babykat,, en kleine kat heeft mij geschrapt, en ik heb het weg gedaan. de moeder van de kat, keek mij zo streng,

Ik zou graag weten wat het betekend aub

Dank u,

ikenniemandanders
15 jaar geleden

heee
ik heb nu al 2 keer dezelfde droom gehad over dat mijn kat me aan valt.
mijn eigen kat is een grijze korthaar
ze bijt me en krapt me op alle mogelijke manieren

alvast bedankt (a)

x

nicky440
14 jaar geleden

hey ik droom ook steeds over katten

het gaat om een paar jonge poesjes
en ik heb een grote wond aan me been
de poesjes zijn hardstikke lief en ik speel ermee
todat de poezen zien dat ik een lelijke wond aan mn been heb
ze springen een voor een in me been en slaan dr pootjes met die scherpe nagels om me heen en bijten in die wondt
net als of dat ze hardtstikke honger hebben

ik probeer ze er dan snel vanaf te trekken maar dit gaat niet zo makkelijk
ze blazen en slaan naar me .
en als ik de een eraf heb springt de ander weer in mn been (ze zijn met 3e )
het lijkt wel of de katten zijn doorgedraaid

dit is echt een nare droom
ik droom wel vaker over katten die me willen aanvallen

weet iemand wat het betekend

Ajla
14 jaar geleden

Beste Allemaal,

Vannacht heb ik voor het eerst gedroomd over een kat wit met oranje (met staart) die mij probeerde weg te jagen/aanvallen.
Bekkie was open en je zag duidenlijk haar tanden , ze stond op alle pootjes recht overeind, zelfs haar haren wezen naar boven toe, echt heel bedreigend.

Heeft iemand enig idee wat dit kan betekenen?

Groetjes,

Ajla

inimini
13 jaar geleden

Beste mensen, vannacht droomde ik dat ik bij een vriendin en haar vriend op bezoek was (deze vriendin is 10 jaar geleden omgekomen bij een autoongeluk). Haar vriend was daar ook en ze kwam heel zenuwachtig over. Toen hij weg was begon zij een lijk weg te werken maar ik mocht van haar niet laten merken aan haar vriend dat ik het wist. Ik had me terug getrokken achter een gorijn bij een trap.... Plotseling kwam mijn moeder ook... Alles voelde heel stressvol aan... Toen die vriend thuis kwam kreeg ik een naar gevoel omdat het lijk in het zicht lag en ik mocht natuurlijk van niks weten. Ik deed of ik sliep en zag hem het lijk wegmoffelen. Hij bleef heel argwanend naar mij kijken waarop ervoor heb gekozen gewoon normaal te blijven doen.op een gegeven moment wilde ik even naar buiten om na te denken maar hij bleef op me letten. Ik ging weer naar binnen en alles was opeens donker en stil... Ik riep mn moeder maar hoorde niets. Toen kwamen er 2 grote katten op mn af! Wit, mooi en heel statig. Wite syamese die er uit de hoogte deden. Ze observeerde me en minachte me. Nog meer lichting gingen en ik riep om mn moeder! Ik voelde dat er iets mis was gegaan! Iemand had haar wat aangedaan. Ik pakte een slagwapen en ging op een goede uitkijk,verbergplek zitten. Toen voelde ik iets bewegen en onder de deken bewoog een klein mereltje... Ik raakte in paniek omdat ik dacht dat de katten hem zouden eten. Ik zeete hem buiten. Bij terugkomst heb ik een stok gepakt om de vijand weg te slaan want ik voelde dat mijn moeder vermoord was. Kan iemand mij helpen op deze droom te analiseren? Thanx liefs inimini

MiSteven
13 jaar geleden

Heb overlaatst een droom gehad over een witte kat die constant op men arm kwam zitten, hoe vaak ik ze ook wegduwde of opzij smeet,
het rare is dat ik 's morgens opstond en naar buiten ging voor een sigaretje en zette men blikje cola op de grond en het eerste dat er gebeurte is dat er effectief een witte kat aan men hand verscheen, kverschoot me een ongeluk en ze had een naamplaatje om met "angel" op, iemand enige verklaring want houdt me nu al wel ffjes bezig.. groetjes steven

Nasiratje
10 jaar geleden

Ik heb een droom over zwarte en witte kat de zwarte kat had ik in het echt maar was kwijt
Ik droomde dat die weer terug is en het was in andere huis
Ik wil graag de betekenis er van

Nasiratje
10 jaar geleden

De zwarte binnen kwam ging ik mijn dochter roep dat de kat terug is toen wou ik hem weg jagen
De witte was lang harig en lief

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024