Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Huisdier

RiRi88
12 jaar geleden

Ik heb nu al 2 keer een droom gehad over mijn hondje.

Ik droom dus dat ik mijn eigen hondje verruild heb voor een andere witte hond?!
Zodra ik de witte hond in huis heb, besef ik me dat ik mijn eigen hond echt niet kwijt wil en ga ik op zoek naar de persoon die mijn hond nog zou hebben. Er word me dan verteld dat mijn eigen hondje verkocht is en ik hem nooit meer terug zal zien heel vreemd! Ik blijf dan herhaaldelijk smeken of ze me aub mijn hond terug willen geven tot huilen toe...

Zodra ik s ochtends wakker word ben ik ook verschrikkelijk opgelucht als ik mijn eigen hond weer zie.

Wat moet ik hiervan denken

12 jaar geleden

Hoi RiRi88

Even kijken naar je droomsymbolenen wat ze kunnen betekenen.

Een droom waar een hond in voorkomt, bevat vaak een belangrijke boodschap.

Droom je over je eigen hond je, dan heb je goede vrienden.

Maar je verruild je hond voor een andere hond en daar ben je niet blij mee, dat kan betekenen dat je niet blij bent met die vrienden en je andere vrienden terug wil.

Wit staat voor perfectie, vrede, onschuld, schoonheid, bewustzijn en nieuwe horizonten. Je zou kunnen ervaren dat je je herboren voelt en een frisse blik op het leven hebt gekregen. In het Verre Oosten daarentegen wordt wit met door en rouw geassocieerd.

Als je vriend (je hondje was ook je vriend) in je droom voorkomen, dan staat dit voor aspecten van je persoonlijkheid die je aan het ontwikkelen bent.
Het lijkt mij toch een goede ruil, alleen je bent er bang voor om het oude los te laten

Kijk maar of je er wat aan hebt.

Groeten Hans.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024