Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Een hele rare droom

Michael Horn
11 jaar geleden

Ik had vanacht een hele rare droom, en voor de verassing kon ik hem onthouden en in een txt bestand zetten.
er waren een paar bekende punten in die leg ik uit na de text.

Dag één (in droom.)

Ik wordt wakker en besluit wil te verassen met boodschappen, ik kleed me aan, lopp naar buiten met mijn telefoon waar ook een radio op zit om van de muziek te genieten.

terwijl ik naar de supermarkt loop zie ik in de verte zwarte onweerswolken, och ze zijn nog ver weg dus ik kan mijn boodschappen in alle rust doen.

aangekomen bij de supermarkt (een c 1000) doe ik mijn boodschappen.
Het is nogal veel en ik krijg toestemming om de kar mee te nemen.
buitengekomen zie ik dat de zwartel wolken al iets dichterbijer zijn gekomen, ik moet opschieten wil ik voor de bui bij wil zijn, op het nieuw hoor ik dat we contact zijn verloren met de landen ten zuiden van ons door een extreem zwaar onweer, de meteorlogen praten over de strijd der weergoden tussen die van de regen en die van de bliksem en donder, grappig denk ik, ik zie iderdaad 2 strijdende gezichten in de wolken.
Ik zie de wolken steeds dichterbijer komen en besluit haast te maken.

Dag één eind van de ochtend.
Ik arriveer bij het huis van wil en zie dat geer ook op visite is, wil wilt net de hond uitlaten dus geer helpt me de kar naar binnen tillen (dit is ook de laatste keer dat ik wil levend zie haar lot is onduidenlijk in mijn droom.)
De zwarte wolken zijn inmiddels gepasseert, de wind is toegenomen en boven ons zien we een grijze onrustige boel.
Ook zien we regelmatig de bliksem in de wolken.
we sluiten de deur en willen een kop koffie drinken.
Op dat moment valt de radio weg in een statische ruis en lijkt het erop dat de god van de donder ook hier heeft gewonnen, overal slaat de bliksem in en het lijkt net of je de god van de donder hoort schreeuwen, elke donderklap doet de ramen trillen en op gegeven moment houden de ramen het niet meer en spatten uiteen in stukken.
Geer en ik kijken elkaar aan en besluiten bescherming te zoeken in de flat van een schuur, we nemen wat eten en drinken mee, dit kan zeker een dag aanhouden.

Dag één middag.
Net voor we de deur uitwillen slat de bliksem inaan de overkant van de straat, we nemen geen risico en wachten heel even voor we naar die schuur vertrekken.
in de minuut van rust doen we de sprint en zien dat iemand ook net zijn schuur wilt ingaan, hij was zijn post aan het checken en we voorkomen dat hij slachtoffer wordt van een blikseminslag boven in de flat die op een of andere manier het slot van de brievenbus onder stroom zet.
De man is ons dankbaar maar is bang dat de schuurslot ook onder stroom staat, gelukkig had ik geleerd dat als je iets van rubber gebruikt je niet geraakt kan woeden dus we komen de schuur in zonder problemen.

de rest van de dag schuilen wij terwijl de bliksem maar overal blijft inslaan, gelukkig valt er ook regen bij niet een beetje ook.

Dag één avond.
de hele avond moeten we ook schuilen, het lijkt niet te stoppen dit noodweer.

Dag twee ochtend.
Door een klein raam zien we de wolken openbreken maar ook dat de bliksem nu van de ene wolk naar de andere springt.

Dag twee middag.
Het noodweer is eindelijk over maar als we naar buiten gaan zien we een veranderde wereld, veel dorpen zijn of geisoleert of totaal verdwenen, ook de radio doet het weer en de meteorlogen praten over het zwaarste noodweer die de mens ooit heeft meegemaakt, het noodweer heeft 10 van de 12 europeesche landen geraakt, denenmarken en england lijken te zijn gespaart en hebben hulp gestuurt naar hun buurlanden, ook wordt er melding gemaakt dat er na het noodweer vreemde wezens zijn gesignaleert, deze wezens blijken de kracht van de bliksem te hebben, niet zo sterk maar genoeg om iemand te verwonden.
ook hoor ik in het nieus dat zeker 60% van de nederlandse bevolking het noodweer niet heeft overleefd, alleen mensen op zee en mensen die goed schuilde blijken de overlevende te zijn.
We hopen dat wil een goede schuilplaats heeft gevonden (net zoals ma maar in het nieuws wordt er zo en zo verteld dat almere er zonder haarscheuren vanaf is gekomen, ook doetinchem en gaanderen.

op het moment dat we in een boot willen stappen (het blijkt dat waar geer en ik waren door water geisoleert te zijn) zien we voor het eerst deze vreemde onweerswezens, (in mijn droom lijken ze op rays, een wezen uit world of warcraft.)
gelukkig zien ze er voor het moment vreedzaam uit.

De herkenpunten.
Geer (zus van me)
Wil (vriendin van mijn pas overleden vader)
De routen naar wil was een combinatie van een route die ik hier in lelystad vaak loop en het ouderlijke huis in almere.
3 steden, Almere, Lelystad haven en Okinawa.
iemand een idee?

Michael Horn
11 jaar geleden

Aanvulling.

Deze droom heeft ook overeenkomsten met een serie van dromen die ik had exact een jaar voor me vader overleed.

In die dromen zag ik ook die onweerswolk, maar in de bovengenoemde droom barstte de hel dus lost terwijl in die serie van dromen het op een afstand bleef.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024