Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Afscheid nemen

11 jaar geleden

Goedemorgen!

Vanacht droomde ik dat ik en mijn man onze dochter gingen ophalen bij opa en oma na een avondje alleen te zijn geweest.
Toen we daar aankwamen zei mijn moeder da het tijd was om afscheid te nemen van onze dochter, ze Lag op sterven en kon elk moment wegvallen, op het moment van afscheid nemen werd ik huilend wakker.

Die avond was ze ook echt bij opa en oma maar ze is kern gezond en in mijn droom weten we ook niet waarom ze kwam te overlijden.

Weet iemand misschien een beetje deze droom uit te leggen?

Jacqueline Voskuil
11 jaar geleden

Beste Shrn,

Wat een vreselijke beelden kan een droom toch geven om iets duidelijk te maken. Zo mooi is, de beelden zijn dan wel naar maar de uitleg is juist positief. Ik zal er gauw wat over vertellen:
Veel, zo niet alles, wat je ziet in de droom heeft met jezelf te maken. En dat betekent dat deze hele droom symbolisch is. Ik zeg er wel altijd bij, vertrouw je de gezondheid van je dochter niet, ga dan even naar de huisarts. Maar ik heb heel sterk het idee dat deze droom echt helemaal symbolisch is.
Je gaat met je man naar opa en oma om je dochter op te halen. Ze is stervende. Symbolisch gezien betekent het dat jij je man bent. Het zijn je mannelijke krachten als daadkracht. Je gaat naar opa en oma, zij zijn de Oude wijze man en de Oude wijze vrouw in jou. Jij weet diep van binnen dat je door moet gaan met het ontwikkelen van je mogelijkheden.
Want dat betekent het als je droomt over je eigen kind, het zijn je eigen ontwikkelingsmogelijkheden.
Alleen, je vindt het eng. Daarom gaat je dochter (jouw ontwikkelingsmogelijkheden) dood in je droom. Het betekent dat jij de moed moet hebben om door te zetten. Het zal je echt lukken want je draagt je daadkracht en je wijsheid hier bij je. Yes. Dat je niet weet waarom je dochter 'dood' gaat is geen toeval. Dan zou je ook moeten focussen wat voor obstakels je nog moet overwinnen om je te ontwikkelen. Dat hoeft dus nu niet. Yes.
Wat betekent deze droom in het kort: Heb de moed om jezelf te ontwikkelen op jouw manier.
Ik hoop dat je wat aan mijn droomuitleg hebt. Vriendelijke groet Jacqueline Voskuil, droomdeskundige.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024