Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Vreemde man en vervelend meisje

Teddy
11 jaar geleden

Hallo!

Ik had een paar dagen geleden een voor mij vreemde droom.

Ik ben samen met mijn broertje en neefje in een huis met een vreemde man. Het is er niet leuk. De man ligt lui op de bank tv te kijken en er liggen allemaal spullen op de grond verspreidt. We gaan naar buiten en fietsen weg. Een vervelend meisje fietst achter ons aan. Mijn broertje en ik gaan op de snelweg fietsen. We zijn het meisje dan ook gelukkig kwijt. Het is wel eng om zo op de snelweg te fietsen, maar er rijden gelukkig geen auto's. Er rijdt wel even een rode auto langs. We fietsen terug naar huis en ik pak mijn spullen. Dan fietsen we weer weg, met het vervelende meisje achter ons aan.

Ik hoop dat iemand me kan vertellen wat die droom betekend!

Dankjewel,

Teddy

Bella
11 jaar geleden

chtervolgd worden is een veel voorkomende droomverschijnsel. Het vindt zijn oorsprong meestal in angsten uit het dagelijkse leven. Achtervolgingsdromen geven mogelijkerwijs aan hoe je met angst en stress omgaat. (Weg)rennen is een instinctieve reactie wanneer er gevaar dreigt. Een typisch scenario van een achtevolgingsdroom is dat iemand je volgt die je kwaad wil doen, of je zelfs wil vermoorden. Je rent dus weg, je verstopt je of je probeert de achtervolger te slim af te zijn. Vraag jezelf eens af wie degene is die je achtervolgt, zodat je inzicht krijgt in de bron van je stress of angst.

De achtervolger kan heel goed een deel van jezelf vertegenwoordigen. Je eigen gevoel van boosheid, jaloezie, angst (en zelfs liefde) kan zich voordoen als een dreigend figuur. Je bent dan je eigen gevoelens aan het projecteren op de onbekende achtervolger. Als je een volgende keer weer achtervolgd wordt in je droom, draai dan eens om een confronteer de achtervolger. vraag ze desnoods waarom ze je achtervolgen.

Een voorbeeld van een dreiging die vanuit jezelf komt, en zich manifesteert als een achtervolger zou kunnen zijn wanneer je teveel drinkt. Je wordt bedreigd door je eigen drankzucht, wat je relatie en werk in gevaar zou kunnen brengen. Je onderbewuste geeft je middels een achtervolgingsdroom aan dat je dit negatieve gedrag moet herzien.

Een meer directe uitleg van een achtervolgingsdroom is de angst om aangevallen te worden. Zulke dromen zijn meer gebruikelijk onder vrouwen dan mannen, omdat ze zich fysiek kwestbaarder voelen. Deze dromen worden ingegeven door angst voor (sexueeel) geweld.

*Hiervandaan gehaald

Puckx
11 jaar geleden

Misschien ben je bang voor iets en probeer je ervoor te vluchten.

Bethxo
11 jaar geleden

Waar is Hans?? Hij weet het altijd zo goed, haha

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024