in mijn droom sta ik op een begraafplaats, mijn moeder is 'schijnbaar' ziek en voor de buitenwereld is het alsof ze al dood is want de reden dat ik op de begraafplaats blijkt later 'de begrafenis van mijn moeder'.
Als iedereen weg is en afscheid heeft genomen komt mijn moeder tevoorschijn.
een klein mannetje verteld ons op de kist te gaan staan zodat we kunnen 'dalen & waken' ?????
Ik , mijn moeder , & de nieuwe vriend van mijn moeder nemen plaats op de kist en we zakken een heel eind naar beneden.
plotseling stopt de kist voor een opening en daar komen we in een soort van ruimte onder de begraafplaats.
het is een donkere , smalle gang , kleine lampjes aan de rechterkant en aan de linkerkant allemaal kleine kamertjes waar nét aan één bed in past met een krukje ernaast.
Voor zover ik kan zien geen deuren en het geeft me een creapy gevoel.
mijn moeder mag in een kamertje gaan zitten , en ik moet daar wachten tot ze dood gaat 'het waken (in die droom)'
Zo lang als nodig is blijkt, want na 3 dagen is mijn moeder nog niet overleden ( Tsja ze is niet ziek en heeft volgens mij geen reden om dood te gaan)
We zitten daar een beetje... wachten.. wachten.. de nieuwe vriend van mijn moeder is ondertussen weg.
ik ben al een aantal keer via een achterdeur thuis geweest , maar kom steeds weer terug en wrdt steeds weer naar hetzelfde gangetje geleid.
als ik de 4e dag aankom zie ik in een kamertje naast mijn moeder een op het oog doodzieke jonge knul van een jaar of 20 zitten.. donker getint vaal zwart sluik haar & zwarte kringen rond zijn ogen en zijn ribben zichtbaar zo mager.
Ik blijf nog staan kijken en als ik weg ga hoor ik iemand zeggen
'sluit bij hem de deur maar af, we wachten nu al 3 jaar tot hij dood gaat'
even later ''weet ik'' dat hij daar al 3 jaar zit, hij niet ziek was en er na 3 weken niemand meer kwam waken omdat zijn familie daar geen tijd meer voor had.
Zo lang kan het dus gaan duren... die mensen zijn helemaal niet ziek besef ik.
ik wil mijn moeder meenemen naar huis maar dat kan niet, ik probeer vanalles...
thuis zeg ik tegen mijn vriend 'ze is niet ziek en ze gaat helemaal niet dood en ik verzin manieren om haar mee naar buiten te smokkelen ( mijn dochter lopend mee zodat ze zien dat ik met 2 personen naar binnen ga en mijn dochter optillen zodat mijn moeder mee kan lopen als we weer naar buiten gaan) ( zwembad-poortjes idee? 2 naar binnen=2 x hekje open naar buiten)
hij probeert me van het idee af te praten '' laat toch gaan, leg je erbij neer wen.
wat is dit nou voor iets raars?????