Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

inslaap- dromen?

11 jaar geleden

Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen.

Mijn dromen beginnen al met inslapen, ik zie dingen gebeuren zonder dat ik daar vat op heb.
Ik zie bijvoorbeeld mijn kinderen verongelukken of iets erg met mijn moeder gebeuren.
Het gaat altijd over enge gebeurtenissen en altijd overkomt iemand of mijzelf iets.

Het is echt vervelend om mee in slaap te vallen omdat mijn dromen zelf ook al zo vermoeiend en veelal eng zijn.

In mijn dromen,zelfs als het mooi begint komt er altijd wel een monster (ja echt) of een of andere situatie dat er mensen pijn of verdriet hebben.

Veel van mijn dromen kan ik wel uitleggen, ik ben diep van binnen heel angstig en ik heb veel dingen meegemaakt dat nog steeds zijn weerslag heeft.
Maar dan nog kan ik niet begrijpen waarom in zulke inslaapval dromen heb en elke droom eng is.
Ik erken mijn angsten, ik doe er wat mee in mijn bewustzijn en ik weet veel al de oorzaken van de angsten, dus je zou denken dat het dan in de nacht een stuk rustiger aan toe moet gaan.

Ik ben een vrouw van 36 en al zolang ik me kan herinneren heb ik nachtmerries en inslaap-dromen. Veel onderzoeken gehad op jonge leeftijd vanwege ook veel migraine maar niet echt meegekregen wat de uitslagen zijn geweest. Ik weet wel dat ik een mankement heb in mijn hypothalamus maar ik heb geen narcolepsy( slaapziekte).

Misschien ben ik niet de enige en herkennen meer mensen zich in mijn probleem?

In ieder geval ben ik blij dat ik het even van mij af kon schrijven!

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024