Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Dromen over overstroming.

10 jaar geleden

Beste dromers,

Ik heb afgelopen nacht zo'n rare droom gehad en ben heel benieuwd wat het nu eigenlijk betekend!

Ik was in Indonesie en op het moment dat we op het strand lagen, kwam er een overstroming.
Paniek en iedereen wilde zo snel mogelijk weg. We gingen een hoge flat in, helemaal naar boven en ik droeg mijn grote witte hond (van 40kg) op mijn armen mee. Koste wat het kost wilde ik hem redden.
Eenmaal boven aan gekomen was een grote groep met andere mensen die mijn hond pijn wilde doen en dat was ze gelukt.
Hij was weg gerent en ik kon hem niet meer vinden! Juist op dat moment zagen we door de ruit dat een toren door midden brak.. het bovenste gedeelte wat afbrak kwam onze kant op en we moesten weg komen daar!
Daarna stond ik in een hele lange rij met vriendinnen om in Indonesie te gaan wonen..

Toen werd ik wakker.... Weet iemand wat dit te betekenen heeft?

Janice
7 jaar geleden

Hallo allemaal,

Ik droomde vannacht iets heel raars, ik was thuis en stond in de woon kamer ik was samen met mijn moeder en een goede vriendin van mij. Ik hoor wat gestommel en kijk uit het raam ik zie een immens grote zee golf boven ons flat gebouw uit steken er volgt een 2de golf die tegen de flat klapt maar niks gaat stuk ook het wat kwam niet door de ramen heen. In mijn droom raak ik in paniek ik dacht ik moet zo snel mogelijk weg hier iedereen om me heen deed als of we rustig aan moeste doen. Maar zo snel als het kon ging ik naar het dek om het wat op te gaan met iets wat dreef om richting Utrecht te gaan waar het land weer zou verschijnen en als snel raak ik in een soort verkeers-situatie maar in het water iedereen komt van alle kante gehaast om ook zo snel mogelijk naar het droge te komen. Uit eindelijk komen we bij het drogen aan het is onder tussen nacht helemaal door weekt ik pak een auto om mee te kunnen reizen uit eindelijk kom ik weer terug thuis aan want de zee is weer gedaald waardoor alles weer door gaan baar is. En toen werd ik wakker

2 keer bewerkt. De laatste keer was 7 jaar geleden door Sheherazade.

7 jaar geleden

Een vloedgolf staat voor hoge emoties die op je af komen. Je basis (flat) is stabieler dan je denkt, want de golf verwoest niet. Je past je aan op de situatie, want je gaat aan dek.

Meer kan ik niet eruit halen. Zitten nog al wat schrijffoutjes in, waarschijnlijk vanwege het typen met je mobiel.

7 jaar geleden
Beheerder

Dit is een inbreuk van het onbewuste dat tegen je ivoren toren stuit.
Er zit teveel energie in het onbewuste opgesloten.
Kan met onderdrukking te maken hebben, emotie/woede/verdtiet enz.
Je drijft dan naar Utrecht (Zelfsymbool/vestingstad)
Tot je weer vaste grond onder de voeten voelt.
Kan ook een positie zijn die je vreest te verliezen (baan/relatie enz.)