Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Onderscheid maken tussen "gewoon een droom" en betekenisvolle dromen

Chloe_92
10 jaar geleden

Hallo iedereen.

Uiteraard geloof ik in het feit dat onze dromen vol betekenis kunnen zitten en niet alleen onze onderliggende gedachten en gevoelens aan de oppervlakte brengen maar ons ook goede raad kunnen geven. Momenteel echter ben ik zelf in een emotionele situatie verwikkeld en lukt het me de laatste dagen steeds minder om een onderscheid te maken tussen mijn dromen en uit te maken of het een betekenisvolle is of gewoon een droom niet mijn verlangen uitdrukt.

Om heel kort en zonder in details te treden toch even de situatie te schetsen; al een paar keer nu heb ik gedroomd dat de situatie waarin ik nu zit zich positief evolueert en dat alles goed komt. Exact wat ik verlang, uiteraard. De dromen waarin dit gebeurde zijn steeds anders, het is niet dat het steeds dezelfde droom is die terugkomt maar de uitkomst blijft wel steeds hetzelfde. Ik weet nu echter helemaal niet of dit een droom is die 1. mijn onderliggende verlangen probeert te sussen en dus gewoon mijn onderbewuste naar boven brengt of 2. mij duidelijk wil maken dat ik gewoon moet afwachten en dat alles goed komt.

Mijn vraag aan jullie is dus of er bepaalde zaken in dromen zijn waar ik kan op letten of die me duidelijk maken wat voor soort droom het is?

Groetjes

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024