Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Massazelfmoord

Ayla
9 jaar geleden

Vanacht heb ik iets heel raar gedroomt. Ik stond op een grote plein en rondom de plein was me oude school. Er was een soort van viering of opening want het was heel erg druk. Maar opeens sprong er iemand van een meter of twee naar beneden, iedereen ging klappen want ze vonden het grappig. Maar vervolgens gingen mensen van de daken springen, ze namen zelfmoord. Het ging om een stuk of drie mensen. Na die drie mensen begonnen er tientallen mensen zelfmoord te nemen. Ik kon het allemaal niet aanzien. Ik rende weg naar bebouwde kom. Moest alle vallende mensen onderweg ontwijken en schreeuwde dat ik hier niet tegen kon. En toen was ik ineens in een soort van rustig park/cafetaria, daar bleef ik de rest van me droom en werd wakker.

9 jaar geleden

Het grote plein is overzichtelijk en de oude school herinnerd aan vroeger. Wat je vroeger geleerd hebt, pas je toe in een huidige situatie. Het is feest en ook jij mag ervan genieten. De sprong is een manier om de uitdaging aan te gaan, die niet zonder risico verloopt. Het voelt niet goed. Maar zodra je je grens verlegt, geeft dat een gevoel dat je enorme prestatie hebt geleverd. Droom je over een park, staat dat voor een tijdelijke ontsnapping van de realiteit. Na een persoonlijk conflict is het tijd om rustig aan te doen. In een cafetaria moet je een keuze maken. Het is een keuze maken in het leven, wat niet makkelijk is.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024