Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

zeldzaam kaartje.

9 jaar geleden

Vannacht heb ik twee verschillende dromen gehad die toch enigszins met elkaar verbonden waren.

Het begon bij een ingang van een festival waarvan de eigenaar mij probeerde te overtuigen om het duurste kaartje te kopen ondanks ik zelf gericht was om zuinig te zijn met mijn geld. Mijn oom en nicht stonden er samen naast en had mijn nicht het duurste kaartje gekocht. vanaf dat moment werd ik wakker en toen ik weer in slaap viel leek het alsof ik terugviel in dezelfde droom. ik liep over een groot oppervlakte met een groep mensen waaronder een paar vriendinnen m'n ex en nog wat andere die ik niet kende. toen we door een poortje liepen wat ons naar het festival zou leiden liep ik de hoek om en was iedereen ineens verdwenen. het was heel verlaten en ik liep een winkel binnen waarvan ik wist heen te moeten lopen op een of andere manier. De meneer bij de balie gaf mij een kaartje waar ik een bepaalde stoel uitgekozen had gekregen. dit waren de cijfers die erop stonden: 100-495. Ik vroeg toen of ik het nog ergens moest scannen of stempelen en de meneer vertelde mij dat het een zeldzaam kaartje was en ik het goed moest bewaren. Toen liep ik door en stond ik ineens in een stadion met allemaal mensen alleen kon ik niet zien wat er precies voor activiteit of sport gaande was. ik was op zoek naar de stoel die mij gegeven was alleen kon ik zowel mijn vrienden, het festival en mijn stoel niet vinden. toen werd ik wakker.

Ook heb ik een poos geleden een hele nare droom gehad die me tot vandaag helder bij is gebleven.

Ik viel op mijn kamer in mijn bed in slaap en toen deed ik in mijn droom vervolgens mijn ogen open en lag ik op mijn bed met dezelfde piyama en in dezelfde kamer alsof ik mijn ogen maar een seconde dicht had gedaan en weer open deed. Ik probeerde toen op te staan maar werd tegengehouden door iets, alleen zag ik niets. hoe meer ik tegenstribbelde hoe erger het werd alsof ik verlamd was. ook mijn stem verdween en raakte ik in paniek. Toen besefte ik dat ik aan het dromen was en stelde ik mezelf gerust. opeens hield de druk op en kon ik opstaan. Ik liep toen naar mijn deur toe en deed de deur open. voor me zag ik een luikje waar een meisje naar me stond te kijken en met haar vinger naar mij toe wees, vervolgens zag ik een beeld naast haar van een schemering van haar en een partner waar ze er nog gelukkig uitzagen. in een flits van een seconde stond ik niet meer in mijn kamer maar id hal waar ik dat luikje zag. Ik hoorde een stem toen in het engels zeggen : don't underestimate this. ( onderschat dit niet). Toen werd ik opgezogen en meegesleurd en deed ik heel rustig mijn ogen open.

ondanks dat het ongeveer twee maand terug is gebeurd kan ik het me nog herrineren alsof het gister was.
Ik heb regelmatig veel vreemde dromen wat ik duidelijk kan herrineren, en vaak veel ook herkenbaar is in mijn dagelijks leven. Ik vind het soms toch lastig om de juiste betekenis in elkaar te kunnen puzzelen, dus hoop ik door me hier aan te melden enigzins wat antwoorden te kunnen krijgen.

Ik hoor het graag !.

9 jaar geleden

Je bent bij een ingang van een festival. Een festival betekent dat je graag een leuke tijd wilt hebben met je vrienden. Maar dan wordt je wat aangemeerd. Volgens het droomboek kan een festival ook betekenen dat je afhankelijk bent van anderen. Anderen verzorgen het festival en het is afwachten hoe je het festival zult beleven. Het duurste kaartje wordt je verkocht, maar dat zie je totaal niet zitten. Met dit kaartje verkrijg je wel toegang tot het festival. Hij is duur, maar het geeft wel de richting aan van je doel. Het is een nieuwe uitdaging, omdat hij duur is. Je oom en nicht nemen het risico en gaan voor het duurste kaartje. Durf je geen risico’s te nemen?

Een groot oppervlakte of plein is het centrale punt waarop onze levenspaden uitkomen en waar we anderen ontmoeten. Het is het symbool voor het centrum van onze geest. Is het een onoverzichtelijk of angstaanjagend groot plein dan is er iets mis in onze psyche. Over de gebeurtenissen op het plein dwingt tot een pauzemoment. Het is tijd om even stil te staan bij jezelf. Als je mensen ziet in je droom die je kent, suggereert deze droom dat je graag enkele eigenschappen en houding van hen eigen zou willen maken. Ken je de mensen niet, dat zijn er eigenschappen van jezelf die je nog niet ontdekt hebt.
Je staat aan een poort die je de toegang geven om nieuwe kansen te creëren.
Omdat je een andere weg inslaat duidt het dat je toch voor je eigen doel gaat waar je in slaagt, want je kunt terecht bij een man die je opnieuw doorgang geeft.
Wat de getallen inhoud, weet ik niet, want er zijn zoveel interpretaties voor getallen.
De kostbaarheid of zeldzaamheid ben jezelf, omdat ieder uniek is. Je lichaam en ziel dien je met respect te behandelen. Zorg dat je gezond blijft.
Wanneer je van een stadion droomt heb je moeite met de race van het leven. Je wilt het wat rustiger aan doen. Wanneer je kijkt naar een sport duidt het dat je te maken hebt met mensen die een andere mening hebben over zaken.
Dan ben je opzoek naar de stoel, vrienden en festival. Je bent even de controle over iets kwijt.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024