Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

konijn

Fullmoon
9 jaar geleden

Hallo,

Wat mij heel erg bijstaat aan mijn droom van vannacht was dat ik samen met mijn zoontje een hele steile berg omhoog fietste.
Achter ons waren mensen die vol verbazing zaten te kijken hoe mijn zoontje met veel gemak de berg omhoog fietste, ik had moeite hem bij te houden.
Eenmaal boven keek hij over de reling en viel naar beneden.
Ik keek naar hem en hij veranderde tijdens de val in een wit konijntje en voel in een bak met donker water.
Ik schrok en snelde naar beneden en viste hem uit het water.
Hij leefde tot mijn enorme opluchting nog maar was nog steeds een wit konijntje.
De omgeving om ons heen was met veel groen en beplanting.
Het water zag er helder uit maar donker het was niet helder.
Toen ik hem eenmaal eruit had gevist pakte ik hem stevig beet waarna ik wakker werd.

Kan iemand mij misschien helpen deze droom te duiden?

9 jaar geleden

Droom je dat je een steile berg aan het beklimmen bent, duidt het erop dat je in staat bent om grote obstakels te overwinnen. Zolang je je maar goed concentreert weet je door doorzettingsvermogen en ambitie problemen te overwinnen.
Een konijnenpootje is een geluksbrenger. Een konijntje betekent dat je op een punt staat om een succesvolle beslissing te nemen. Water staat voor je gevoel, emoties en onbewuste. Het troebele water zorgt dat je niet makkelijk je emoties weet te benoemen. Je zou te tijd moeten nemen om hier beter zicht op te krijgen.
Gelukkig weet je het konijntje uit het water te krijgen. Wit zegt iets over perfectie en kijk op een nieuwe horizon. Op het eind is het water helder. Hiermee geeft de droom aan dat je op een gegeven moment helder kunt denken en op die manier over je obstakel kan komen. Kalmte en rust zal hierop volgen.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024