Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Terugkerende verdrinkingsdroom

Paul1982
9 jaar geleden

Beste allemaal,

Hoop dat jullie me kunnen helpen deze droom te begrijpen. Ik zal eerst de droom uitleggen. Hij is heel kort en makkelijk.

Ik ben onder water aan het verdrinken. Ik zwem naar boven maar kom nooit bij de oppervlakte. Als ik echt paniekerig word ga ik onder water naar lucht happen. En wat blijkt. Ik kan onder water ademhalen.. En dan. Boem droom afgelopen.

Nou op zich niets bijzonders zou je denken. Alleen heb deze droom al vanaf dat ik een klein kind ben en ben nu 33.

Heb wel een en ander opgezocht over terugkerende dromen. En wat ik dan niet snap is dat de literatuur zegt dat deze dromen terug komen omdat je bepaalde onbewuste zaken niet heb afgehandeld. Dat snap ik.

Wat ik niet snap, de droom eindigt voor mij goed want ik kan onderwater ademhalen. Waarom blijft het dan terug komen?

Iemand een idee. Loop er echt al jaren mee.

Gr,

Paul

9 jaar geleden

Als je water in je droom ziet, symboliseert het je onderbewuste, je gevoel en je emoties. Verdrinken, suggereert dat je overweldigt bent door emoties of verdrongen gevoelens die terugkeren om je te achtervolgen. Zwemmen in je droom geeft aan dat je verschillende kanten van je onbewuste gedachten en emoties aan het onderzoeken bent. Kun je niet ademen, dan ben je bang om te falen. Maar dan ontdek je dat je wel onder water kunt ademhalen. Je staat daarmee toch open voor onbewuste gevoelens en je intuïtieve kant.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024