Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Behoefte aan uitleg droom

Loes75
9 jaar geleden

Enige tijd terug bleef een man die ik pas ontmoet had bij mij slapen. Lepeltje lepeltje zijn we in slaap gevallen. Vervolgens kreeg ik twee dromen;
- er kwam een kogel door het raam . Niets werd geraakt; wel was kogelgat in t raam zichtbaar. (Uiteraard ) geen lekker gevoel bij.
- onze benen waren verstrengeld met elkaar (werkelijkheid) . Vervolgens droomde ik dat er een beest tussen onze benen kroo; een zwarte rat bleek. Ik kreeg daar een heel akelig gevoel bij!

Ik ben zo benieuwd hoe ik deze dromen kan interpreteren! Wie kan mij daarbij helpen?

9 jaar geleden

Een droom over een kogel kan de nadruk leggen op het gezegde ”de kogel door de kerk”, ofwel dat wanneer er een besluit genomen is, er geen weg terug meer is. Maar in dit geval is het raam dat symboliek staat voor je blik op het leven, je bewustzijn, je standpunt en je intuïtie. Als je een rat ziet in je droom dan wijst dit knaagdier op gevoelens van twijfel, afgunst, onwaardigheid, schuld en hebzucht. Je houdt iets voor jezelf dat binnenin vreselijk aan je knaagt. Of je hebt misschien iets gedaan waar je helemaal niet trots op bent. De rat kan ook staan voor een vriend of collega die zich als een vuile rat gedraagt en zich niet bepaald loyaal gedraagt tegenover jou.

9 jaar geleden
Beheerder

Een kogel is een vorm van penetratie.
Hier vliegen de ruiten eruit, of in elk geval, je kijk op het leven en toekomst wordt doorkruist.
De rat is inderdaad een knaagdier, maar het leeft in de riolen van het onbewuste en is dan ook verbonden met angsten en viezigheid.
Omdat de rat tussen de benen kruipt, lijkt het mij een vorm van psychische infectie. (of angst voor een venerische ziekte?)
Iets onaangenaams komt door je geestelijke venster gevlogen en ontpopt zich als rat (ook fallisch)
Ratten brachten de pest mee.
De vraag is, wie die intieme persoon was en vooral wat die met zich meebracht?
De kogel kan ook een verwijt zijn, of een schuldgevoel, jaloezie of haat.
In bepaalde landen worden verboden relaties met een kogel beslecht.
Soms ook een crime passionnelle.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 9 jaar geleden door Sheherazade 2.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024