Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Achtervolging van een bekend persoon door krokodil.

Knight
9 jaar geleden

Ik kan deze droom niet begrijpen. Normaal ben ik diegene die in de droom voorkomt maar dit keer niet. Ik droomde dat een bekend persoon van tv(presentator van wheeler dealers ????) het water instapte. Plotseling zag hij een zeekrokodil heel snel op hem af komen. Hij probeerde te ontsnappen maar de krokodil haalde hem in. De man werd aangevallen en hij dook naar de achterpoten van de krokodil, zodat het niet bij de man kon komen. De krokodil was zeer agressief en probeerde de man te bijten en van zijn poot af te halen. De man raakte door de nagels gewond.
Dit ging zo een paar keer door en uiteindelijk kon de man ontsnappen.

Wie kan mij dit uitleggen? Alvast mijn grote dank!

9 jaar geleden

Dat je droom over een bekend persoon, geeft aan dat je dat het een manier is om eenzaamheid en verdriet te verwerken. De krokodil is meestal een negatief symbool in de dromenwereld om je er op te wijzen dat je nog steeds niet de juiste levenshouding gevonden hebt. Een krokodil in je droom waarschuwt voor verborgen gevaar. Iemand in je omgeving geeft je slecht advies en probeert je slechte beslissingen te ontlokken. De krokodil kan het aggresieve, 'bijterige' aspect van je karakter vertegenwoordigen. De droom zou ook kunnen betekenen dat je niet echt oprecht bent geweest in het uiten van je emoties en krokodillentranen huilt.

Knight
9 jaar geleden

Dank je wel voor dit uitleg, Esme. Het maakt heel veel duidelijk omdat het klopt en ik me heel goed kan vinden in het grootste gedeelte van de uitleg. Het beschrijft wel de situatie waarin ik me bevind! Nu nog oplossen!

9 jaar geleden

Sterkte met de periode waarin je nu zit. Een droom is een manier van verwerken, die in een symbolenverhaal wordt vertelt. Het is een spiegel van je persoonlijke situaties. Soms kan het zinvol zijn om hierop te reageren. Zelf besteed ik er niet veel aandacht aan. Ik vind het wel leuk om dromen van anderen te analyseren. Leuk dat je reageert. Het gebeurt zelden dat mensen op mijn uitleg reageren. Dat vind ik best jammer, want ik besteed er best veel aandacht aan.

Knight
9 jaar geleden

Dank je wel. Ik vind t interessant om te weten wat dromen inhouden. Het is naar mijn mening niet meer dan normaal om te reageren wanneer je hulp vraagt en t dan krijgt. Jammer om te horen dat t niet zo is! Ik ben er in ieder geval blij mee!

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024