Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Vreemde droom over vriend

9 jaar geleden

Goedemorgen, ik ben vanmorgen wakker geworden uit een vreemde droom. Ik ben met vakantie met mijn vriend in een warm land, en vervolgens zie ik hem bij 2 vrouwen op het balkon een krantje lezen. Daar had hij eerder kennis meegemaakt zegt hij. Die vrouwen ken ik niet. Vervolgens bel ik aan en word ik binnengelaten en beginnen ze een ruzie (ze beschuldigen mij van dingen die ik niet weet?) Dan zie ik mezelf de trap aflopen en de deur uitgaan terwijl de 2 vrouwen schreeuwen. Mijn vriend is nergens te bekennen. Wat betekent deze droom? Ik voel mij er vreemd door. Alvast dank.

9 jaar geleden

Een droom over vakantie symboliseert de behoefte aan een break of een moment voor jezelf. Deze droom drukt een verlangen uit om te ontsnappen aan je verantwoordelijkheden.
De twee vrouwen vormen een duo. Het is de dubbele vrouwelijke kracht in je en balans. In een krant lees je het laatste nieuws. Het kan je ook een nieuwe inzichten geven. Je bent op zoek naar kennis en oplossingen voor een probleem. Een andere droomuitleg is dat je je wat meer mag laten gelden en zeggen wat je denkt. Het symbool van een balkon is je openheid en eerlijkheid en het gevoel dat je alles aan kunt in het leven, het gevoel van succes. Eerlijkheid duurt het langst.

Wat ik doe met dromen analyseren is om de steekwoorden te zoeken en de symboliek erbij halen. Ik weet dus niet of het overeenkomt in het gewone leven. Uit de verklaring lijkt het erop dat je wegloopt van een probleem, die een ander heeft gecreëerd of een probleem die een ander heeft en het op jou reflecteert, waar je totaal geen zin in hebt. Je zegt dan ook wat je denkt. Graag een reactie op de uitleg.

9 jaar geleden
Beheerder

Het balkon is een display. (vuile was buiten hangen),
Terwijl hij die ze waarschijnlijk ook heeft binnen gelaten, rustig zijn suffe krantje leest.
Of schuilen achter zijn krant.
Jij ontloopt het probleem.
Ergens communiceer je dus niet en de andere twee kijven over je houding. (gezochte argumenten)
Het zegt wellicht iets over je relatie waar weinig leven in zit.
Vakantie kan behoefte aan rust betekenen, of avontuur, maar ook wijzen op escapisme.
Die problemen neem je dus ook mee op vakantie.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 9 jaar geleden door Sheherazade 2.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024