Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Huilende jongen

Silverfox
8 jaar geleden

Ik droomde dat ik in een donkere slaapkamer met aansluitend een douche was. Er was een jongen bij mij. Ik ging douchen en hij kleedde zich ondertussen uit. Na het douchen ging ik onze kleding wegbrengen (ik denk naar de wasmachine) toen ik uiteindelijk terug kwam stond de jongen bi een wasbak aan het einde van de kamer. Hij was aan het huilen. Ik keek hem aan in zijn gezicht en toen zag hij de mijne en toen rende hij nog meer en intensiever huilend naar mij toe. Hij omhelsde mij stevig en begroef zijn gezicht in mijn schouder en huilde nog meer. Ik herinnerde dat ik mij warm en rustig voelde en erg medelijden had voor de huilende jongen.

acheraf gezien denk ik dat de jongen mijn vriend zou kunnen zijn in de droom (ik ben vrijgezel).

Alvast bedankt!

8 jaar geleden
Beheerder

Het is nu de vraag in hoeverre dat verdriet in jou zit (projectie), of op hem van toepassing is?
Douchen en wassen heeft iets met reinigen of verwerken te maken.
De nacht, het water, de wasbak enz. zijn symbolen van het onbewuste en emoties.

Je denkt aan kleding wassen, waarbij je ook aan verwerken en reinigen denkt.
De wasmachine is een beeld van het malen van emoties en verwerking (vooral in je maag of buik).
Het kan ook zijn dat je een "vlekje", of smet, wilde wegwerken.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024