Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Ogen niet kunnen openen

Maaike
8 jaar geleden

Ik heb een steeds terugkerende droom dat ik op mijn werk mijn ogen niet open kan krijgen en hierdoor mijn werkzaamheden niet uit kan voeren. Deze droom heb ik in ongeveer een maand tijd (sinds ik bij deze werkgever in dienst ben) al 3 keer gehad. Ik voel me dan in mijn droom heel onzeker, ondanks dat er meestal niemand in mijn droom iets van zegt. Alleen afgelopen nacht viel het een collega in mijn droom op. Deze droom heb ik ook bij andere werkgevers gehad en dus denk ik dat het iets werkgerelateerd moet zijn. Alleen ik snap niet wat het dan moet zijn. Steeds als ik uit deze dromen wakker word, kost het me veel moeite om mijn ogen te openen, alsof ik een beetje in de droom blijf hangen. Kan iemand mij iets meer over dit soort dromen vertellen? Als ik weet wat het betekend kan ik wellicht iets veranderen waardoor ik deze droom niet meer krijg, want ik vind het een hele vage en onprettige droom. Groetjes Maaike.

8 jaar geleden

Ogen zijn de spiegel van je ziel; je bewustzijn, inzichten, maar ook verlichting, intellectueel bewustzijn en kennis. Op je werk stuit je vaker tegen hetzelfde probleem. Als je in je droom je ogen niet kunt openen, duidt dit erop dat je in het echte leven iets weigert te erkennen. Of je ziet het probleem gewoon niet. Je collega, die in je droom als spiegel fungeert, viel het op dat je je ogen sluit. Probeer eens jezelf van een andere kant te bekijken, zoals je collega dat deed.

8 jaar geleden
Beheerder

Ogen zijn symbolen van het bewustzijn (ook spiegels van de ziel)
Dus je wilt iets niet zien, of je bent oververmoeid.
Het is vreemd dat je in je droom je ogen niet kunt openen, want eigenlijk is dat onmogelijk.
Het heeft dus te maken met ergens de ogen voor sluiten.

Ogen openen betekent de realiteit toelaten.
Maar blijkbaar blijf je liever dromen.
Sommige mensen slapen de hele dag in de zin dat ze als zombies rondlopen.

Je kunt ook geestelijk slapen.

Misschien is je werk niet naar je zin en staat het je tegen?
Soms zien mensen ook niet de ambitie die anderen hebben en daarmee doen ze zichzelf tekort.

Deze discussie is gesloten.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024