Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Ik dacht laat ik is wat tikken over de vage dromen die ik heb, ik ben geboren met hooggevoeligheid en heb elke nacht een stuk of 3-6 dromen die ik mij allemaal erna in detail weet te herinneren, nou zijn de meeste in de loop van de jaren wel uit mijn herinneringen gewist maar veel weet ik er nog.
Ben nu in de 30 maar weet er ook nog een paar toen ik een kind was, achteraf gezien waren het volgens mij obe's maar ik weet het niet zeker, droomde iig vaak dat ik door mijn huis liep en bij mijn ouders dwars door de deur heen liep, ook droomde ik vaak dat ik over mijn eigen stad vloog (wat mis ik dat)een irritante droom die tot op heden nog steeds voor komt zijn dromen over liften.
Dromen over liften zijn meestal super irritant, tegenwoordig iets minder omdat als ik een lift tegenkom in mijn droom dan realiseer ik me vaak dat ik droom en word ik lucide maar vaak als ik over liften droomde gebeurde er echt klote dingen.
Dan sta ik in een lift en gaat de lift opeens 360c over de kop heel langzaam of als ik dan bij de begane grond was dan ging ie heel ver onder de begane grond door of als hij naar boven ging dan ging ie verder dan de bovenste verdieping om vervolgens te crashen of nog gekker, soms werd ik met lift en al het gebouw uitgeslingerd oO, ook vaak kwam ik in de liftschaft terecht en moest ik mezelf proberen te redden.
Veel lift dromen dus maar gelukkig heb ik ze nu minder en zijn ze vaak niet heftig meer :)
Ook dromen die steeds terug komen zijn met vliegtuigen, trein en metro stations. Ook al heb ik al ongeveer 22 keer gevlogen en niets ergs meegemaakt, in mijn dromen 9 van de 10x storten we neer, ik overleef het dan wel steeds maar toch, niet relaxed haha.
Wat de trein en metro stations betreft, op vannacht na zit ik nooit in de trein of metro zelf, het is altijd de stations, bij de treinen meestal buiten stations op plekken waar ik nog nooit geweest ben en bij de metro's meestal ondergrondse stations waar ik hele reizen moet maken via gangen en roltrappen, roltrappen komen overigens ook vaak voor, om op het juiste perron te komen.
Een andere droom die ik al vaker en om de zoveel tijd heb is dat ik in New York ben, vaak gewoon dat ik in drukke straten loop en vanalles ontdek maar ook een paar keer dat ik dakloos ben, wat ik overigens geweest ben in NL en ook in Amerika alleen niet in New York en in die droom ga ik steeds naar dezelfde opvang en het rare is als ik daar binnen stap herkennen mensen mij en de 2e keer dat ik dat droomde herkende ik ook de mensen door de eerste droom haha echt heel apart.
Auto's en parkeergarages heb ik ook vaak over gedroomd, soms heb ik mijn auto geparkeerd en dan kan ik de auto niet meer vinden en dan kom ik steeds op een verdieping die helemaal vol staat met 2e hands auto's en dan zoek ik meestal een auto die werkt met mijn afstandsbediening van mijn auto alarm en als ik die gevonden heb dan probeer ik de auto te stelen, soms met succes en soms zonder gheghe
Auto dromen die ik buiten de garage heb zijn ook maf, dan stap ik in een ferrari maar krijg ik em niet aan de praat en dan ineens zit ik op een skelter.
Iets sinds dat er appen is komt ook steeds terug, probeer ik te appen maar ik krijg onmogelijk de woorden getikt die ik dan wil.
2x heb ik een droom gehad dat ik buiten liep in Nederland tussen de mensen en toen zag ik een raket in de verte aankomen en rende ik de hele andere kant op met andere mensen en precies op dat moment slaat er een andere raket in waar ik heen wil rennen en dan word ik meestal wakker, ben overigens ook al een paar keer neergeschoten in mijn dromen, dat resulteert ook meestal in dat ik gelijk wakker word.
In mijn dromen ben ik vaak op reis per fiets of motor en ben op ontzettend veel plekken geweest die naar alle waarschijnlijkheid niet bestaan of ik ben er nog nooit geweest iig en vaak zijn de mensen die er wonen vijandig.
Zal de droom beschrijven die ik vanochtend had:
Ik was verhuisd naar een huis in 1 of ander dorp en was mijn spullen aan het uitpakken en toen kwam er een maat van mij die tattoo artiest is en een vriendin die kapster is(die meid kende ik overigens niet) en die zeiden dat het een leuk pand was en dat ik er wat mee moest en ik ben zelf piercer geweest dus dacht ja, laten we er een shop van maken waar tattoos,piercings en kinky kapsels gezet worden, leuk een eigen zaak.
Toen kwam er een ploeg van jonge gasten die in het begin aardig over kwamen en hielpen met opknappen en ineens zonder reden begonnen ze de boel achter me rug om te slopen, kwamen ze steeds achter me aan, knokken, me ramen in gooien en dit elke dag.
Toen sprak ik ouderen in dat dorp en die vertelde dat dit niet de eerste keer was en dat er voor mij al 64 anderen waren geweest in dat huis die ook allemaal waren vertrokken en ook ik had er genoeg van dus had een truck gehuurd en me spullen erin geladen.
Ik liep nog even naar binnen om iets te pakken, kom ik buiten... fucking truck verdwenen, ik zoeken in dat dorp met die maat en toen had ik em gevonden tegenover een huis op een dijk en er stond een gast die op Steven Tyler leek (Aerosmith) en vroeg em wie die truck had gepakt en hijlachte me uit dus ik greep hem en vroeg hem nog een keer en toen ik achterom keek was me truck gedesintegreerd.
Ik was woedend en heb toen ze handen vast gebonden en hem mee het dorp uitgesleurt omdat ik de weg niet wist, op een gegeven moment zijn we ergens in het gras aan het rusten en hij springt op en smeert hem, ik er achteraan met die maat maar die gozer rende zo hard dat ik em niet meer kon inhalen en heb em toen laten gaan.
Op een gegeven moment loop ik door een buurt met alleen maar flats en een hele rauwe grijze sfeer hing er, heb toen een tram gepakt en toen in een metro gestapt, die metro was vies en ook grauw en grijs en op een gegeven moment kwam er een andere metro naast ons rijden die gewoon schoon was, wit van binnen en gewoon genoeg licht, toen besefte ik mij dat ik in een parallelle wereld zat en ik de portaal naar mijn eigen wereld moest vinden.
Dat bracht mij in een zeeman winkel haha, moest daar een pad volgen en toen zat ik op een vierkant wit blok en had een papiertje waarop stond dat ik een kledingstuk moest hebben die bestond uit een niet bestaand woord of materiaal, dus vroeg ik, heeft iemand een kledingstuk gemaakt van dat gekke woord, en een vrouwtje met een mandje met spullen zei, ja dat heb ik wel en ze gooide mij een handdoek en toen belande ik in een soort warp tunnel en toen werd ik wakker en was het al weer 3 uur later.
Hahaha vaag of niet? Kan er zelf wel weer om lachen nu ik het zit na te lezen.
Nog een paar korte dingen, heb gedroomd dat me ex vreemd ging en ik hr confronteerde en na een beetje gelieg gooide ze er alles huilend eruit en toen ik de volgende dag naar hr ging gebeurde alles precies hetzelfde als in mijn droom.
Ook droom ik regelmatig over ware liefde met meiden die ik nog nooit in mijn leven gezien heb, heb ook vaak meiden in dromen gered van vervelende vriendjes of groepen en ook die meiden heb ik nog nooit gezien in het echt.
Ow, ik was vergeten dat ik ook vaak over boten droom die naar de raarste plekken varen maar zal het daar niet over hebben nu haha.
Had het in het begin over lucide dromen, heb nu wat vaker dat ik lucide dromen heb en hoewel veel mensen hele dromen zo kunnen hebben lukt het mij nooit om de droom bij elkaar te houden, zodra ik door heb dat ik lucide ben valt de droom uit elkaar, het beeld in een lucide droom is ook altijd troebel en nooit zo scherp als een normale droom.
Alhoewel ik vannacht heel even een momentje van 5 seconden heb gehad dat een lucide droom super scherp was maar omdat mijn tv nog aanstond en ik die in mijn droom hoorde kon ik mij niet concentreren en werd ik weer wakker.
Ook heb ik al een aantal obe's gehad, zelfde probleem als met lucide dromen, alles is troebel en ik kan het niet bij elkaar houden.
Herinner me nog veel meer maar dat zijn voornamelijk fragmentjes :D
Ik zie dat ik best veel getikt heb dus mocht je het tot zover gelezen hebben, bedankt voor het lezen en sorry voor de grammatica, ben er erg slecht in.
Feedback is welkom :)
Beheerder |
Je zou een boek kunnen schrijven.
Lijkt mij dat je behoorlijk in een manie zit.
De lift geeft aan dat je aan het zweven bent en dat niet onder controle kunt krijgen.
Trein metro en lift zijn voor dromen vrijwel iedentiek.
Overeenkomsten een verplaatsing zoals je dat in de slaap daadwerkelijk kunt ervaren.
Maar de lift of trein het vliegtuig alles lijkt verkeerd te gaan.
Je snelheid zal wel evenredig zijn en ja, wie de zonnewagen niet weet te besturen.........
Hier zit je overigens helemaal niet aan het stuur van je leven.
Je koers is dus collectief bepaald.
De trein met het licht die wel schoon is geeft geen parallel universum aan maar een psychische status.
Zeg maar psychische hygiëne.
Het is heel vreemd dat de lucide dromen troebel zijn want dan is het geen lucide droom
Lucide dromen kenmerken zich namelijk juist door hun sprankelende helderheid en levendigheid.
Het zijn chaotische lappen tekst maar ik denk dat je dat zelf ook wel inziet (hoop ik?)
Je springt van de hak op de tak en knoopt alles aan elkaar.
In dromen heb je geen bezittingen alles is louter beeld.
Dus als je niet oplet, is het ook weg.
Niet omdat er kwaadwilligen zijn, maar omdat je gewoon niet bewust blijft.
Verder is het najagen van schaduwfiguren een hopeloze zaak, want het zijn de windmolens van Don Quichot.
de kwaadwilligen zijn dus je eigen duistere of kwade gedachten die je ruiten (toekomst) ingooien.
Iemand die auto's wil stelen, ook al is dat in een droom, is nu eenmaal niet kosher.
De "meiden" die je meent te redden zijn meestal veronachtzaamde delen van de Anima.
Kun je onder andere ook gevoelens bij invullen.
Het is niet de bedoeling hoogstandjes tot stand te brengen in je dromen maar meer op je twee benen te leren staan.
Daarom speelt het onbewuste ook met je en voert je door het labyrint en de holen van de Minotaurus.
Helaas is er geen rood draadje van Ariadne te zien.
1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.
Grappig dat je mijn teksten chaotisch vind want ik zie het meer als een samenvatting van verschillende dromen maar vind jouw antwoord dan wel weer heel chaotisch.
Wat je over lucide zegt is overigens niet helemaal waar, lucide dromen is niets meer dan dat je je bewust bent dat je aan het dromen bent en er zijn veel mensen die problemen hebben om de droom in stand te houden maar meer mensen hebben inderdaad wel heldere beelden.
Als hsp'er ervaar ik alles net een beetje anders en niet al mijn dromen zijn als wat ik getikt hebt, ik heb ook dromen waarvan ik lachend wakker word.
Dat het van de hak op de tak overkomt klopt wel omdat het in mijn dromen ook zo gaat, als je 6 verschillende dromen achter elkaar hebt die alle 6 totaal ergens anders over gaan in een hele korte periode dan voelt het ook als hak op de tak voor mij :)
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met dat mijn koers collectief bepaalt is maar ik vind juist dat mensen die een relatief normaal leven leiden volgens een relatief normaal patroon dus breedgenomen, werken, gezin, vakantie repeat, die hebben in mijn ogen een koers die bepaald is.
Mijn leven is vanaf mijn 17e tot begin 30 een chaos geweest, straat leven, krakersleven, daklozen leven, onderwereld leven, verslavingsleven, misschien dat ik daarom zulke turbulente dromen heb :)
Wat de 2 metro's betreft, nu ik er even bij stil gestaan heb, ik ben vaak best destructief voor mezelf terwijl ik weet dat het beter kan, misschien daarom dat ik zulke verschillen zag.
Beheerder |
Wel je bevestigd dus de chaotische context van je dromen aan de hand van je levensloop.
Geen wonder dus dat er zoveel crashes voorkomen in je dromen.
Je bent neem mij niet kwalijk een ongeleid projectiel.
Daarom ook nemen die treinen en liften enz zo'n grillige koers.
Wie in een collectief voertuig reist, bepaalt juist niet zelf zijn leven.
Inderdaad ben je zelfdestructief bezig.
Je hoeft mij niet uit te leggen wat lucide dromen zijn hoor, die ken ik zat uit eigen ervaring,
maar bij mij zijn ze dan ook werkelijk glashelder.
De associaties die je legt met parallel dimensies zijn absurd te noemen.
Zolang er gewone verklaringen te vinden zijn, moet men niet gaan fantaseren over spirituele hoogstandjes.
De fantasie kent namelijk geen grenzen en als ik het zo lees, jij blijkbaar ook niet.
Op zich is dat heel ongezond, want het onbewuste zal je meeslepen in de maalstroom en dat bewijzen je dromen ook.
Ik zie niet in waarom mijn antwoord chaotisch zou zijn?
Maar ik steek geen energie in zo'n salade aan droommateriaal en pik er slechts onderdelen uit die het geheel verduidelijken. Ik ga niet meer in op "hochstapeln".
Wauw, ik had bij je eerste reactie al mijn twijfels maar bij je 2e reactie weet ik het zeker.
Ik denk jij heel wat meer issues hebt als mij ;)
Beheerder |
Denk dat ik heel wat meer over droomuitleg weet dan jij, maar droom rustig voort.
Dacht je nu echt, dat je als zelfdestructieve dakloze uit de riolen, of de zelfkant van de samenleving, vanuit die vuile trein over kunt stappen in die andere propere, lichte trein, zonder aan jezelf te werken en je geest te reinigen? Dat heeft echt niets met de waan van een parallel universum te maken, waar je een stargate moet vinden.
Droominfo, © 2024