Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

rare droom

jassie
8 jaar geleden

wie kan me een droom uitleggen die ik een paar week geleden had?
Het was een hele rare droom/nachtmerrie. ik werd door een bovennatuurlijk wezen terug in de tijd gestuurd (door een soort god) ineens zat ik in 2005.
Ik had blijkbaar een opdracht/doel dat ik iets moest veranderd/voorkomen (weet alleen niet wat) dus ik was in m'n ouderlijk huis en mn broertje had een afstandsbediening en was op de tv aan het zappen. alleen behalve op de tv had die afstandsbediening ook effect op mij. Ik zag
in flitsen allerlei sepia beelden voor me (geen idee waarvan) en ik dacht bij mezelf zo kom ik nooit het huis uit. ineens stond ik voor een kamerdeur. ik wou hem
openen maar hij klemde behoorlijk. dus ik ging met mijn hele gewicht ertegen aan en de deur ging open. ik zag een ledikantje staan. en er lag iemand in (ik zag
alleen benen, van een volwassen vrouw) ineens hoorde ik een hele luide ademhaling waarna de deur dicht sloeg . Op de kamer deur stond de naam Lot, en toen schrok ik
wakker

En dan heb ik nog een aanvullende vraag over deze droom, en met specifiek over dat wiegje en de naam Lot, niet lang na deze droom kwam ik tijdens mijn werk bij een
huis, en de buren daarvan hebben een kind gekregen. En hadden op een stukje plat dak van hun huis een speelgoed wiegje staan, en het pasgeboren kindje heette Lot!
Is dat nou toeval? Het bleef al sinds dien bezighouden, alleen ik vergat het steeds weer hier te vragen. Wie denkt en antwoord te hebben?

8 jaar geleden
Beheerder

De droom is een verleden dat tot leven komt.
Waarschijnlijk een verwerkingsdroom.

Lot, doet denken aan de vrouw van Lot.
Lot leefde een zondig leven in Sodom en Gomorra(wellust)
Daaraan doen ook de benen denken.
De vrouw van Lot keek om naar haar verleden en veranderde daardoor in een zoutpilaar.
Dat is een mooi symbolisch beeld van versteend verdriet en regressie.

Lot, is ook het levenslot.

De vraag is wie die geest is die de deur op slot smeet?
De adem van de geest kan een woede zijn of iets dat de deur dicht smijt.
Een deur dichtsmijten heeft met inluiting of afsluiting te maken.
Maar je bent blijkbaar nog niet klaar met dat kinderkamertje.
Het is vooral typerend dat et vrouwenbenen zijn in een kinderledikantkje.
Dat wijst op een dubbele status. Je pat niet meer in dat kleine bedje.
Maar ergens diep in je bestaat dat kind nog steeds en wie weet, wat ermee gebeurd is
(of met die vrouw)? Mogelijk een aanranding/ misbruik?

Het zappen op de tv is beelden uit je onbewuste oproepen.
Dus een vorm van visuele herinneringen.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024