Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Droom over ontmoeting favoriete band

8 jaar geleden

Ik had vannacht gedroomd dat ik met mijn moeder, beste vriendin en zusje op vakantie was in Tibet? Ik weet niet precies welk land maar qua architectuur leek het op Tibet. We verbleven in een hotel met een soort zwembad parcours; je moest een soort parcours afleggen voordat je in het zwembad kon. Dus mijn beste vriendin en ik liepen allebei in onze bikini het parcours door, alleen het gekke was dat ik sokken aan had en mijn vriendin op blote voeten liep. Toen we het einde van het parcours bereikten sprongen we allebei in het turquoise blauwe troebele water. Na een tijdje zei mijn vriendin opeens dat we haar opa moesten zoeken, dus we gingen het water uit om haar opa te zoeken. We dwaalden een beetje rond door het hotel opzoek naar haar opa, maar op een gegeven moment stond ik buiten het hotel en was het schemerig. Naast het hotel was een rots waar een man opzat. De man zei me de witte deur van het hotel binnen te lopen, dus dat deed ik. Toen ik de kamer of het kleine appartement in liep stond daar mijn favoriete band met mijn moeder, zusje, beste vriendin en wat andere fans. Ik stapte op de leadzanger/gitarist af en begon met hem te praten. Op een bepaald moment begon een vreemde man de kamer binnen en begon een speech te houden. Tijdens de speech riep ik de basgitarist zijn naam. Hij draaide zich om en vertelde me dat hij me niet kende en draaide zich weer om. Het rare is de de basgitarist mijn favoriete is zeg maar. Ik weet niet meer wat ik met de leadzanger besprak of wat de vreemde man vertelde in zijn speech. Na afloop van de speech gaf de leadzanger me een spontane knuffel en vroeg of ik een foto wilde. Ik knikte. Om de één of andere reden lukte het niet om een foto te maken met mijn ipod dus probeerde ik het met mijn telefoon, dat werkte ook niet. De leadzanger stelde voor om een foto in bad te maken en ik stemde toe. We liepen naar het bad in de hoek. Hij draaide de kraan van het bad open en er kwam weer dat zelfde blauw turquoise water uit. Er was op twee andere fans na niemand meer, behalve de zanger en ik. Toen het bad vol zat stapten we er allebei in met onze kleren aan. Ik legde mijn hoofd op zijn buik en viel in slaap. Na een tijdje werd ik wakker gemaakt door de zanger en kwam een van de fans zeggen dat we moesten gaan. We maakten nog snel een foto en toen stond ik opeens weer buiten het hotel bij de rots, dit keer overdag. Er was niemand te bekennen. Wat er daarna gebeurde weet ik niet meer, ik weet alleen dat ik met een heel erg vreemd gevoel wakker werd. Weet iemand misschien wat deze droom te betekenen heeft?

8 jaar geleden
Beheerder

Wel dat lijkt mij toch een gemiste kans.
Tibet het mystieke land van de geestelijke hoogtes.
Maar jij denkt aan een band en een affaire met een van die yuppen.
Het Turqooise water is natuurlijk een geestelijk bad en een soort bron van wijsheid of wedergeboorte.
De zanger is een heldensymbool.
Maar je vervalt in de erotische sfeer in plaats van de geestelijke verheffing.
Bovendien val je in slaap op de onderbuik Ahum?
Dat is onbewustheid en dat bad een metafoor voor de copulatie (in elkaar overvloeien).

Prachtige droom had het kunnen zijn maar helaas, gezakt.

8 jaar geleden

Een zwembad in je droom symboliseert ontspanning, kalmte, luxe en gemak. Dat is net het hotel. Je moet nodig even vrij nemen. Maar bij dit zwembad is het anders. Je moet hard werken om bij je doel te komen. Is het dat deze zwembad je gevoelens symboliseert die je dient te aanvaarden, en dat je ze moet proberen te begrijpen? Water staat in principe voor emotie. In een zwembad heb je badkleding aan en dat heb je, bijna naakt. Voelt dit goed genoeg? Turquoise is een mix van groen en blauw. Turkoois symboliseert tevredenheid, rust, bescherming, geluk en sympathie. Is dit je wens? Je hebt sokken aan en dat staat voor warmte en flexibiliteit (je kunt het op je sokken doen). Maar sokken staat ook weer voor stiekem iets doen. Dat is op je sokken lopen. Heel stilletjes voorbij gaan. Wat is je geheimpje of wil je niet gezien worden? Het lijkt of je op de achtergrond wilt blijven. Een bekend persoon spreken is eigenlijk willen om ergens bij te horen. Voel je je eenzaam? Want op het eind van de droom is er ook niemand te bekennen.

Wat een vreemde droom. Het staat vol tegenstellingen. Het lijkt of je graag iets wilt en er voor gaat, maar op een één of andere manier lukt het niet.

2 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Esme.

8 jaar geleden
Beheerder

Op sokken lopen is geluidloos sluipen.
Bijna een themastuk.

Sokken hebben daarnaast een seksuele betekenis, zoals de voeten vaak een metafoor vormen voor de meer intieme delen. (Wat de rituele voetwassing een totaal andere betekenis geeft zoals ook de zalving).
Schoenen of sandalen uitdoen, heeft in de kunst een erotische funktie.
Het schoentje buiten zetten, was een uitnodiging tot gemeenschap. (vandaar ook die winterpeen met stro voor Sinterklaas)

Het kontrast tussen die verwesterse libertijnse beatband en de spirituele dimensies van Tibet vloeken letterlijk met elkaar. Daar gaat het immers om stilte en inkeer.

Het tafereel doet mij denken aan het "besloten minnetuintje" waarbij de "Eenhoorn" rust vindt in de schoot van de H. maagd. (Nou ja, dat is wel duidelijk lijkt mij)

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024