Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Elke nacht droom ik over mijn ex

Kimmie
8 jaar geleden

Graag zou ik willen weten wat mijn droom van vannacht betekent:

Ik droomde dat ik in een volle zaal zat met tuintafels en met mensen uit het verleden. Ik zat aan tafel met mijn ex. Ondanks dat hij een nieuwe vriendin had was de sfeer goed. We maakte lol en ik merkte dat we elkaar toch nog iets deden. Er rende op dat moment een kleine jackrussel puppie op me af en begon me te likken en te knuffelen. Vervolgens was mijn ex ergens anders gaan zitten. Ik voelde me niet fijn meer in deze volle zaal en wilde dus naar huis. Ik wilde mijn rode handtas pakken, maar die was weg. Ik had net een flink geldbedrag gepind (voor mijn ex, ik weet niet meer waarom) en mijn portomonnee zat vol met kadobonnen nog van mijn verjaardag. Na lang zoeken en veel wanhoop vond ik hem laat in de avond terug. Wat was ik blij en opgelucht. Ik ging naar de caravan waar mijn ex in woonde om het geld aan hem te kunnen geven. Hij was niet thuis. Uiteindelijk ging ik naar mijn eigen huis om daar te slapen. Toen ik wakker werd voelde ik bij mijn voeten de voeten van mijn ex. Hij lag te slapen op een stoel bij het voeteneind van mijn bed, met zijn voeten en benen op mijn bed. Ik was zo blij. Ik maakte hem wakker en hij kwam bij mij in bed liggen. We knuffelde en het voelde heel erg goed. Alsof we samen smolten. Toen werd ik wakker...

Ook al is het nu een tijdje uit en heb ik geen contact meer met mijn ex, ik droom bijna elke dag over hem. We hadden een hele heftige relatie, omdat we er allebei niet klaar voor waren. We hadden allebei nog dingen die we met onszelf moesten oplossen. Toch was het gevoel als we bij elkaar waren altijd goed. Ik voel hem als het ware nog steeds in mijn dromen. Ik vraag me af of dit betekent dat het echte liefde is tussen ons of dat de dromen mij iets anders willen zeggen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie meningof eigen ervaringen.

8 jaar geleden
Beheerder

Het zijn verwerkingsdromen.
Je hebt het verleden nog niet losgelaten, hij is nog een deel van je leven.
Liefde is gebaseerd op ziel-projecties en daarmee heb je dan ook een stuk van jezelf verpand.
Dat deel hoort wel bij je, maar het is gepersonaliseerd als je ex.

Een hond staat vaak voor trouw.

Het negatieve in de droom is dat je een tas met geld kwijt bent en dus van een deel van je eigenwaarde kwijt bent geraakt. Het is een rode tas en die heeft veel te maken met Eros of de liefde.
Juist die ben je immers verloren. Je voelt je beroofd. Misschien zou je kunnen zeggen dat, hij je heel wat heeft gekost, of dat je er flink in had geïnvesteerd.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.

Kimmie
8 jaar geleden

Wat mooi je reactie en wat duidelijk. Ik had er inderdaad al zo'n soort gevoel bij vandaag en jij bevestigd het. Bedankt!

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024