Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Dezelfde droom

Neena
8 jaar geleden

Ik heb vannacht gedroomd dat ik in verwachting was en te horen kreeg dat ik een jongentje verwachten...ik was eerste instantie een klein beetje teleurgesteld omdat ik altijd heb geroepen een meisje te willen maar ik was tegelijkertijd heel blij en trots en vertelde iedereen vol trots dat ik een baby boy verwachten. Toen ik vanochtend mijn partner vertelde wat ik droomde maakte hij mijn zinnen bijna af..hij had precies het zelfde gedroomd alleen dat het een meisje was ook hij was licht teleurgesteld (hij roept altijd echte mannen maken mannen????) maar was ook super blij en trots met een meisje.
Wat alleen verschil ik kreeg het geslacht te horen in mijn droom van de gynaecoloog en mijn partner van mij zelf.

Wij hebben een onbeantwoorde kinderwens.

Hoe moet ik deze droom interpeteren?

8 jaar geleden

Droom je dat je in verwachting bent, dan symboliseert het dat er iets vruchtbaars op komst is. Bij een jongetje verwacht je mannelijke eigenschappen, zoals ratio, competitieve eigenschappen en doorzettingsvermogen. Je man heeft als aanvulling dan de vrouwelijke kanten (emotie, zorgzaamheid en intuïtie), die beperkt zijn of opnieuw te ontdekken zijn.
Deze droom is eveneens een verwerkingsdroom. Een kind krijgen blijft nog steeds een geschenk. Het lijkt erop dat jullie door dit mee te maken groeien in andere dingen, zoals persoonlijke eigenschappen ontplooien.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Esme.

8 jaar geleden
Beheerder

Haha, mannen maken alleen mannen.
Dat is toch een beetje old fashioned en bovendien incorrect.

Een vrouw heeft XX chromosomen.
Een man XY, dus het kind kan zowel man als vrouw worden.
Daarom wordt 50/50 het onderscheid juist door de man bepaald.
Het is dus de "schuld" van de man als het een meisje wordt haha.

Helaas denken veel minder goed ontwikkelden, dat het aan de vrouw ligt als er geen zoon geboren wordt.
Of dat de vrouw er schuldig aan is, als ze alleen dochters op de wereld zet.

Het is duidelijk dat er een voorkeur leeft, maar die is ook gebaseerd op de onbewuste projecties.
Wie namelijk alleen zonen wenst heeft mogelijk een zwak ontwikkeld vrouwelijk beeld.
Dus ben ik het helemaal eens met Esme.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024