Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Ik had vannacht een droom dat ik vanuit het dakraam op zolder een dubbele hele mooie heldere regenboog zag en ik pakte snel mijn foto camera om een foto te maken en er vloog een heel donkere helikopter langs van het leger die stond ook op de foto met een groot contrast van kleur dus...
Ik droomde later ook dat ik tussenuur had op school (ik ben in het echt 15 dus ga ook naar school).
Ik ging naar de snackbar om eff iets te eten maar ineens kwam ik erachter dat het tussenuur al lang voor bij was en ik haastte me naar school en was te laat. (natuurkunde les) De leraar werd gek genoeg niet eens boos maar ik moest wel nog wat opdrachten maken over hoeken en vormen die ik moest tekenen. Ik vond het een aparte droom? Wat betekend dit?
Heel erg bedankt voor de uitleg alvast :).
Groetjes 15 jarige jongen
Beheerder |
De regenboog is altijd een dubbele.
De regenboog spreekt tot de verbeelding en werd wel gezien als een symbool van vrede.
Helaas dat gaat hier niet zo op met die lelijke legerhelicopter.
Dus hangt er iets kwaads in de lucht dat je zoete dromen doorkruist.
(Kan ook een schuldig geweten zijn)
Het leger is strijd, Mars, discipline en een gevoelloos marionetten theater.
Op die leeftijd ga je nadenken en wie weet ook over het leger?
De volwassenheid staat voor de deur en je schone illusies zijn niet altijd wat het lijkt.
De regenboog is ook de mythische verbinding waarover de zielen naar de andere wereld gaan.
Al dromend ben je wel te laat voor je les en tussendoortje.
Je ziet hier echter wel dat er geen goed zonder kwaad bestaat.
De vrede is een kostbaar iets waar lichtzinnig mee wordt omgesprongen.
Vrijheid is iets waarvoor hevig is gevochten, maar die vrijheid moet ook worden bewaakt.
De overwinning van de een is echter de ondergang van een andere cultuur.
De geschiedenis wordt slechts geschreven door de overwinnaars en is per definitie een leugen.
Met een pen in bloed gedoopt.
Hoekigheid is meer mannelijk, rondingen meer vrouwelijk.
Echter, het leven is meer dan mathematische voorstellingen en ook geen 2D.
Te laat komen is vaak een beeld van iets belangrijks missen (levensles)
Maar het leven speelt zich voornamelijk af buiten de school.
2 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.
Dankje wel maar ik snap niet helemaal wat ik er mee moet?
Je ziet hier echter wel dat er geen goed zonder kwaad bestaat.
De vrede is een kostbaar iets waar lichtzinnig mee wordt omgesprongen.
Vrijheid is iets waarvoor hevig is gevochten, maar die vrijheid moet ook worden bewaakt.
De overwinning van de een is echter de ondergang van een andere cultuur.
De geschiedenis wordt slechts geschreven door de overwinnaars en is per definitie een leugen.
Met een pen in bloed gedoopt.
Hoekigheid is meer mannelijk, rondingen meer vrouwelijk.
Echter, het leven is meer dan mathematische voorstellingen en ook geen 2D.
Dit deel snap ik niet helemaal? :)
Zou je dat misschien iets makkelijker kunnen uitleggen ik zal je dankbaar zijn :)
groetjes C.
Beheerder |
Kun je wat specifieker zijn, want dit is ongeveer de hele droomuitleg.
Dit is een wensdroom met een boodschap. Als je een fototoestel in je droom ziet, betekent het dat je het mooie plaatje vast wil leggen voor te toekomst. Je wil een mooie herinnering vastleggen. Een regenboog in je droom staat voor hoop, succes en geluk in de vorm van geld, prestige of roem. Een helikopter vertegenwoordigt je ambitie en prestaties.
Je wilt op een makkelijke manier je verplichtingen aan gaan. Net als het eten uit de snackbar. Hap, slik, weg! Maar zo werkt dat natuurlijk niet altijd. Door hard te werken op school maak je stappen vooruit, waar je later in je werk, de vruchten van kunt plukken.
Beheerder |
De LEGER helicopter staat in contrast met de mooie regenboog.
Dus het moment van geluk dat je vast wilt houden met een foto wordt doorkruist door een lelijk ding.
Het is een soort zwarte vogel van onheil en destructie.
Een soort vleermuis, een arend, een rover, een doodsbode.
De harde wereld tegenover de sprookjesachtige etherische schoonheid.
Maar vooral in sprookjes ontbreekt nooit het kwade element.
Dus kun je misschien weleens uit je dak gaan, maar daarmee verlies je ook je aandacht voor de realiteit.
En je tussendoortje.
Een helikopter is een "zweeftoestel".
Daarmee overzie je wel veel, maar alles op afstand als vanuit een ivoren torentje.
De helikopter kan een autoritair beeld zijn dat je vertelt niet aan een venster te dromen, maar aan je toekomst te werken.
1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.
Droominfo, © 2024