Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Vallen en door voorwerp een gat in men arm

LeenTjn
8 jaar geleden

Ik heb deze nacht gedroomd dat ik klaar was met werken
En ik naar buiten ging en er zo een soort kraan stond boven men hoofd met een voorwerp aan met pinnen
Deze kraan wiebelde en viel naar beneden ik was gevallen door een duw van die kraan en het voorwerp met de pinnen ging door men arm , met gevolg dat ik zware wonden had en er was 1 groot gat waarmee ik gwn binnenin in men arm kon kijken het was zo vies
Ik droom zulke dingens wel eens vaker dat ik in een lichaam kan kijken van een wonden vb als iemand in zijn hoofd geschoten worden in men droom zie ik de wonden helemaal in het hoofd , of heb het ook al eens gehad dat men broer iemands hoofd op de stoep klopte waarbij het hoofd openbrak en de hersenen overal in stukjes lag, vind dit soms nog akelig wat ik vaak droom

8 jaar geleden
Beheerder

De kraan is een moderne draak.
De vele ongevallen vormen een beeld van psychische spanningen en angsten, zaken die boven je hoofd hangen.
De kraan verkeert in wankel evenwicht want wordt zomaar omver geduwd en is dus niet zo oppermachtig als hij lijkt.

Ook merkwaardig is dat je meevalt en de kraan je als het ware opvangt of vastgrijpt. Zij het met enige kleerscheuren. Het gevecht met de draak is nooit zonder gevolgen.

De kraan kan een persoon zijn die bezitterig is b.v. een moederfiguur of een vader die je bij je kladden pakt.
Een kraan is een ongevoelig technisch monster wat je eerder aan een mannelijke invloed zou doen denken.
Maar draken van schoonmoeders kunnen ook voorkomen.

Wat de hersens betreft. Soms zeggen wel wel "je zou iemand met de hersens tegen de muur willen slaan".
Of "iemand de hersens inslaan". Dromen zetten dat dus beeldend neer.

Het kan een meedogenloze analytische kant zijn, als je iemand wilt "ontleden".

De versplintering van de hersens kan een mythologeem zijn.
Fragmentatie komt vaker voor als aanloop naar een andere samenstelling.
In mythen verdwijnt men b.v. in een kookpot, of in de buik van de draak, of met wordt in mootjes gehakt.
Later ontstaat dan een ander psychisch beeld en houding.

Het wijst echter ook op agressieve tendensen die op frustratie en onderdrukte woede wijzen.

Zulke grijpers vind je wel op autosloperijen.
Het zijn de mastodonten van deze tijd.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.

8 jaar geleden

Kom je in je droom een kraan tegen, dan ga je mechanisch en strak met het leven om. Je gaat op de automatische piloot. Maar dit is zeker niet hoe je het leven wil leven en dan gaat de boel wankelen. Een wond in je droom symboliseert pijn, leed en woede. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024