Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Touwladder en kapot pasje

Cer
8 jaar geleden

Hey iedereen ik had vannacht een rare drukke droom,

Veel weet ik er niet meer van jammer genoeg maar ik weet nog wel dat ik op school was en ik heb een school pas (in het echt ook) waarmee ik m'n kluisje kan openen maar hij deed het steeds niet en ondertussen stond iemand op me te wachten (een vriendin) want we zouden samen gaan fietsen maar ik moest dus nog m'n kluisje in wat niet kon door het gebroken pasje. Ik voelde me opgejaagd.. In de droom daar voor was er in onze school bij het trappen huis een touwladder die je af moest dalen om naar beneden te komen, de trap was er niet meer. En bij elke verdieping had je maar een hele smalle doorgang om op de verdieping bij de touwladder te kunnen komen net als in het echt in zo'n soort speeltuin. Het lijkt hier op bij elke verdieping had je een gat om naar de gang van die verdieping te kunnen lopen: http://nl.depositphotos.com/85732462/stock-photo-rope-ladder.html

(bij de foto moet je wel erom heen bedenken dat het geen lege ruimte was maar een groot ruim trappenhuis maar wel precies zo dat kleine gat waar je door heen moest. (het grappig was dat mn docent engels er ook door heen ging maar die bleef haken want die is nogal mollig :P) Maar goed dat doet er niet toe...

Wat heeft deze aparte droom te betekenen, iemand een idee?

Heel erg bedankt alvast!

8 jaar geleden
Beheerder

Het kluisje bevat persoonlijke zaken en dingen die je weggesloten hebt in je leven.
Dus een vorm van schuurtje of onbewuste bergplaats.
Nu lukt het niet meer om er zomaar toegang te krijgen.
Verdrongen zaken komen op hun eigen moment boven.
Dat zelfde thema vertegenwoordigt de touwladder.
Je moet wel heel veel moeite doen om met zo'n slingerend onding omhoog te kunnen klauteren.
Op de zolder liggen ook herinneringen.
De ladder doet denken aan het touw waarmee je naar de geestelijke wereld zou klimmen.
Maar dat gaat niet gemakkelijk.

Waarom de docent Engels?
Ik weet niet wat voor man het is maar hij is dus dik als en holle bolle Gijs, of de reus.
Als je voorop klimt zou hij een inkijkje kunnen hebben en dan heeft het weer een seksueel tintje.
Zoals ook de ladder dat kan zijn. (op zijn Freuds)

Een trappenhuis is een beeld van inspanningen leveren om bewuster te worden.
We hebben het ook over leertrappen of maatschappelijke trappen en treden enz.
Maar hier wijst het naar een bergruimte.

Het kapotte pasje is een beschadigd zelfbeeld.
Pasje en gleuf zijn vaak seksueel getinte symbolen, net als sleutel en slot.

Cer
8 jaar geleden

Bedankt! Delen van je uitleg herken ik wel :)

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024