Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Verwarrende droom

Nightmare-Rockmoon
8 jaar geleden

Ik heb gedroomd at ik een dinosaurus als huisdier had op een klein natuurlijk schiereiland zonder mensen het zat vast tegen het vaste land waar mijn school op stond, ik was te bang om daar ooit heen te gaan in mijn droom, maar op een dag haalde de dino mij over en ging ik toch naar school ik ging alleen naar het vak Frans waar mijn vreselijke Franse docent (uit het echte leven) zat, ik zag mijn klasgenoten en werd nog banger, in de pauze ging ik buiten zitten en zag ik de zeer vervelende coolboys uit mijn gewone leven waarmee ik een langdurige ruzie had gehad over dat ze echt geloofden dat ik een weerwolf was en ik dacht dat de ruzie al over was, ze lachten me weer eens uit zoals normaal (en als mijn vreselijke, vijandige neef Fenno er niet was zouden ze het nu nog steeds geloven) en toen ik ze zag vluchtte ik naar binnen en naar de toren (leek op een watertoren, vuurtoren of toren die op het vliegveld staat) die op mijn schiereiland stond mijn vrouwelijke gymdocent en vrouwelijke mentor (uit het echte leven) kwamen me achternagerend, ik was zo bang in mijn droom dat ik iets deed (volgens mij de stroom uitschakelen) en toen kwa men ze binnen en verstopte ik me in een kastje waar een soort spul inzat dat je tijdelijk onzichtbaar maakte dus ik kwam uit de kast maar ze hoorde mijn en ik vlucht te weg naar mijn dino die mij nog steeds kon zien ze kwamen mij weer achterna maar toen ook met een mannelijke docent (die ik ken van een andere school) mijn dino joeg ze weg en met reiner (mannelijke docent) sloot ik vrienden en toen gingen ze terug naar de school en ik hoefde nooit meer naar school ik was zo opgelucht dat ik sanen met mijn dino op de rots ging staan van mijn eiland en keihard met mijn dino ging brullen, de coolboys kwam en stonden met grote ogen te kijken en toen qmwerd ik wakker.
Wat betekende deze droom?

8 jaar geleden
Beheerder

De dino is je weerbaarheid (assertiviteit).
Het is een eigenschap die nog in je onbewuste sluimert een soort totemdier.
Maar het is zo primitief omdat het als het ware nog in het stenen tijdperk verkeert.
Je kunt de dino als draak beleven.
In een verhaal van Olivier Bommel komt Zwelgje voor die ook een dino is.
Het was een lief speeltje, maar als Bommel werd lastig gevallen zwol Zwelgje op en kwam zijn ware aard boven.
Het is niet moeilijk in te zien dat het het temperament van Bommel zelf was als hij woedend zou moeten worden maar zijn (tamelijk wattige) "Heer" zijn dat belette.

Het zelfde geldt voor die w.wolf.

Het schiereiland is nog net geen geïsoleerd bestaan los van de beschaving.
Het is een tegen het bewustzijn aanleunend vluchteiland (vluchtheuvel).
De Dino is zoiets als een grote broer (of goede reus)

De hele droom wijst op angsten, die natuurlijk in formaat toenemen, als je ze voedt door overal leeuwen en beren te zien.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024