Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hallo,
Vannacht heb ik een aparte droom gehad.
Ik droomde dat ik in m'n huis was en ineens was de indeling helemaal veranderd naar hoe mijn oude huis er vroeger uit zag. Alles. Zelf mijn oude kinderkamer was weer zoals vroeger en alles was weer zoals eerst behalve de buitenkant van het huis. De tuin was ook groter geworden maar bleef hetzelfde qua dingen die er stonden. (het was avond en ik liep door de tuin en het regende een beetje. Ook droomde ik dat ik aan een kade stond en er allemaal zwemmers zwommen naar de kant (er was een wedstrijd) en degene voor wie ik was had gewonnen. Het viel me op dat het in alle dromen bewolkt weer was ook al was de stemming redelijk goed. Ik heb nog meer dromen gehad die ik bij het wakker worden nog wist maar helaas na 10 minuten was ik het kwijt. :( (voortaan maar gelijk posten hier)
Weet iemand de symboliek hier achter?
Groeten CD
Beheerder |
Het oude huis kun je zien als je vroegere ik.
Je leeft gedeeltelijk in de verleden tijd.
De regen kan depressie betekenen of verdrongen verdriet.
Al heeft regen ook een vruchtbare betekenis.
Het brengt immers leven voort en is soms vergelijkbaar met spermatozoa.
De vraag is waarom jij aan de kant blijft staan en de anderen zwemmen?
Het water is het onbewuste en de emoties, maar het regent erbij.
Dus is het onbewuste zich aan het opdringen.
De zwemmers proberen zich te redden,
want op zee of in het water kun je nu eenmaal niet in leven blijven.
Ze hebben dus geen vaste grond onder de voeten.
Aan de kant staan betekent een observerende passieve houding.
De avondlijke tuin wijst op een ondergaand bewustzijn.
Soms de levensavond of minstens het betrekkelijke bestaan.
Het oude huis is de gedachten hoe het vroeger was. De kinderkamer laat zien hoe je opgevoed bent, gevormd en wat er van je gekomen is. Dus verleden en heden. De tuin is groter geworden en dat is de toekomst van vroeger. De regen staat voor water, wat emotie symboliseert. Het lijkt wel of je droevige momenten hebt gekend. Het zwemmen houdt het hoofd boven water houden in. Zijn je ouders gescheiden of heb je een gehandicapt broertje of zusje? Dit is een enorme risicovraag, want ik kan 'm eigenlijk niet goed onderbouwen. Maar ik stel hem toch.
2 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Esme.
Hey eigenlijk moet ik bekkenen dat ik dezelfde ben als gisteren met de bliksem inslag droom alleen ik weet niet of je elke dag een droom mag plaatsen. Ik ben de laatste dagen namelijk nogal benieuwd wat dromen me te vertellen hebben.. heb je toevallig het laatste antwoord van mij gelezen? Ik weet even niet hoe ik een account aanmaak want nu gebruik ik iedere keer een andere naam.... kan verwarrend zijn. Dus snap dat je de 'risico' vraag stelde maar dat ik dus niet waar gelukkig...
Groetjes
Via je mobiel, zover ik weet, kun je geen account aanmaken. Maar volgens mij wordt eraan gewerkt. Als je via de computer de site opzoekt, dan kun je wel een account aanmaken. Wil je alsjeblieft antwoorden op de laatste droom? Wij zijn gek op feedback. Dan weten we ook hoe we de droom hebben geanalyseerd.
2 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Esme.
Beheerder |
Je kunt via een mobiel wel een account aanmaken, maar moet je dan wel aanmelden met Email adres en WW.
De nu gevolgde procedure is een ad hoc account die natuurlijk eenmalig is.
Hey esme!,
Ik heb gister al geantwoord :) neem maar een kijkje
Ik droom heel erg vaak over mijn oude huis waar ik opgroeide als kind (ben nogsteeds 15) Maar heb er geen heimwee naar in het echte leven
Nee hoor. Alles gaat weer goed nu hoor (buiten een paar dingen zoals ik net al zei) soms nog last van angsten en paniekaanvallen maar voor de rest voel ik me beter dan de afgelopen jaren :)
die woongroep was voor enkele weken een paar jaar geleden
Droominfo, © 2024