Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

graag uitleg over deze droom

8 jaar geleden

Ik ben heel erg benieuwd wat mijn droom zou kunnen betekenen. Ik droom namelijk nooit, of ik onthoud ze nooit en deze droom/nachtmerrie kon ik zo gedetailleerd beschrijven toen ik wakker werd.

ik had met ex afgesproken. Hij kwam bij mijn ouders thuis, mij ophalen en mijn moeder stond te strijken. We zouden uit eten gaan en ik gaf bij mijn moeder aan dat we er ook bij zouden drinken dus ik zou daar blijven slapen want terug naar huis rijden was geen optie.
Eenmaal daar aangekomen bij het restaurant zit mijn bovenbuurvrouw 2 tafeltjes verderop. Op het moment dat mijn ex naar de wc gaat komt mijn buurvrouw naar mij toe en vraagt aan me waar ik mee bezig ben en het bleek dat zij mijn ex ook kon. Zij ging uit eindelijk wel weer verderop zitten.
Toen keek ik opzij en zag naast het restaurant een soort automatische band met allemaal kleine honden er op en die worden in een vermaler gegooid en worden allemaal vermoord
Ik natuurlijk woest en er op af, maar ik kon niks doen want het was een bedrijf die dat mocht doen.. Dus ik ging alles filmen want in mijn ogen mocht dat allemaal niet en wilde verdere actie ondernemen
Uit eindelijk terug naar het tafeltje gelopen waar ik zou eten met mijn ex en toen werd ik wakker.

Het gekke aan deze droom is dat ik mijn ex sinds 2009 al niet meer gesproken of gezien heb en ook mijn buurvrouw heb ik sinds december geen contact meer mee. En hoe luguber is het dat er honden vermalen worden. Ik hoop dat jullie mij meer uitleg kunnen geven

8 jaar geleden
Beheerder

Eten is meestal een conflictvrije zone in dromen.
Hier is dat niet zo, het etentje wordt verstoord door een buurvrouw die je tot de orde roept, maar misschien ook wel iets in je ex ziet?
De hond staat vaak voor trouw, maar ook voor b.v. honds gedrag of zich als een hond behandeld voelen.
Verder ook voor g**lheid en vruchtbaarheid.

Iets vermalen is verwerken. Hier wordt er gehakt van gemaakt.
Dus in dat restaurant is het niet pluis. Wat krijg je immers voor honds op je bordje?
Hondenvoer?
De woede komt er op die manier wel uit want je hebt natuurlijk medelijden met die dieren.
Iets in jou is door de gehaktmolen gehaald.
Dat is een bekend thema (Zerstückelung), het oude wordt vermalen tot er iets nieuws uit ontstaat.
Dat moet je dan in je opnemen om te veranderen.
Maar het hondenvoer wordt ook aan hem geserveerd.

(In een moderne komische film was er een vrouw die door haar man werd gemaltraiteerd om haar slechte kookkunsten.
Ze nam daarop haar dochtertje in vertrouwen en maakte in de keuken wraakzuchtig een paar blikken hondenvoer open en een blik bonen en zette dat opgewarmd voor. Eindelijk was haar barbaar tevreden, dát was pas lekker vreten.)

8 jaar geleden

Dat je over je ex droomt betekent, dat je de relatiebreuk nog niet geaccepteerd hebt of dat je hunkert naar de oude tijden waarin jullie plezier met elkaar hadden. Bij je ouders thuis begeef jij je in een oude vertrouwde omgeving. Hierdoor blijf je hangen in het verleden, want je hoort op een gegeven moment op je eigen benen te staan. En vooral financieel hoor je je eigen boontjes te doppen. De buurvrouw laat zien, dat je het oude vertrouwde koestert.

Je ex heeft de breuk al verwerkt, hij kan op de wc zijn afvalstoffen kwijt.
In het restaurant (menu kaart) kun je een keuze maken, maar in dit restaurant krijg je vlees voorgeschoteld wat niet te pruimen is. Deze pruim staat voor een blokkade van emotionele of creatieve blokkade. Vind je het moeilijk om weer een nieuwe relatie aan te gaan?

8 jaar geleden

Nou de relatiebreuk is zeker geaccepteerd, heel lang geleden al en bijna geen plezier gehad in deze relatie, daarom is het ook zo vreemd dat ik ineens over hem droom. Mijn buurvrouw heb ik ruzie mee sinds december en daar heb ik ook geen contact mee.
Ik dop mijn eigen boontjes en financieel red ik het allemaal prima.

Nee ik vind het niet moeilijk een relatie aan te gaan.

8 jaar geleden

Ha, ha....zit ik er helemaal naast. Een droom is toch een verwerking van het verleden. Blijkbaar is de verwerking gemalen. En mag je trots zijn op waar je nu staat.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024