Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Logeren, kerk en restaurant

c.e
8 jaar geleden

Hey hier c.e weer..
deze keer een lange droom... voelde als uren...

Ik droomde dat ik met 2 vriendinnen was en het was al zo laat 23:30 dat het donker was en de moeder vroeg of ik wilde blijven slapen.. dat deed ik en die twee vriendinnen woonden ineens bij elkaar en sliepen in een stapelbed. En ineens kwamen er een stuk of honderd mensen binnen en die wouden ook blijven slapen.. en iedereen zat aan een lange tafel in mn vriendins huis en daar moesten we slapen... en toen werd het ineens alweer licht het was een uur of vijf... dus ik ging weer naar huis.

Droom 2: ik lag op het strand en het was erg warm maar bewolkt (altijd somber weer in mn droom) en er kwamen donkere wolken ons af (mn vader en ik) dus we gingen naar huis met de trein.. ineens nam ik de rol van de conducteur over in mn droom.. en ik was bang dat ik betrapt zou worden... toen ik uit de trein ging fietse ik op een weg met bomen aan de zijkant samen met een oudere engelse vrouw (rond de 80) ze was erg aardig en leek wel een soort raadgever) wie is deze vrouw ?? Ik kende in mn droom dr goed maar in het waakbestaan niet... we reden samen naar een kerk en toen we daar aankamen begon het te spetteren (regen) maar ik vond het niet erg.. we gingen wel naar binnen (niet om te scuilen ) maar er was een kerkdienst en de vrouw was ineens weg. Er waren allemaal beroemde mensen. HalVerwege de dienst werd het saai en ging ik met een lift naar een verieping toe waar een groot gezellig restaurant was met een gezellige sfeer. Ik nam er een kop thee en ging weer terug naar de kerk etage. De lift maakte geen op of neer beweging maar een draaiende beweging en je kon gewoon tussen de kieren vallen en hij was doorzichtig... het was wel een beetje eng. Toen ik weer in de kerk was ging ik naar mn moeder om te vragen of ze ook meeging naar het restaurant maar dat wilde ze niet wat ik jammer vond.... het restaurant was alleen open op dinsdag en donderdag... en buiten die tijd was het er niet. Het leek wel alsof je met de lift naar een andere vrolijkere dimensie werd gebracht maar niemand wou met me mee naar die kant... ik was een beetje verdrietig en boos. Ik liep weg in mn eentje en mn vader riep me terug maar ik liep door en zei niks meer en toen ontwaakte ik uit de droom vijf minuten voor de wekker...

Dit was mijn lange droom..
Ik weet niet of er een verband is tussen mn vorige dromen..
ik zou graag een evt. boodschap hieruit willen weten..

Heel erg bedankt en ik zal reageren op antwoorden.. groetjesss c.e (weer op mn mobieltjes dus sorry voor evt spelfouten en raar lopende zinnen en kon dus ook niet inloggen op mn account C>E. )

C.E
8 jaar geleden

Oja er was ook een verbouwing in jet trappenhuis (droom ik ook vaak over) waardoor ik niet met de trap kon.. en in de vertre riep een andere vriendin om me naam maar ik kon dr niet zien door alle werktuigen die tussen ons stonden

c.e
8 jaar geleden

Weet iemand iets?

8 jaar geleden
Beheerder

Beetje geduld, we zitten hier niet op jou te wachten.

De eerste droom is het een chaos in je hoofd.
Het huis ben je zelf. Alles loopt door elkaar en van slapen zal niets terecht komen.

In de tweede droom ga je om met een Engelse vrouw die een gids lijkt.
Ze is in elk geval heel wat wijzer wat het leven aangaat en vooral rustiger.
Engelsen staan bekend om het onderdrukken van hun gevoelsleven en hun koele discipline.

Dan de kerk. Je gaat er natuurlijk wel schuilen voor de regen.
Maar dan wil je naar het restaurant, wat met een kerk natuurlijk niets te maken heeft.
Het restaurant is immers werelds en je wordt er op je wenken bediend.

De glazen lift is tegelijk een soort geestelijke kooi waarmee je tussen bewustzijnslagen pendelt.

De kerk is voor inkeer en juist afgewend van de wereld.
Jij stuitert dus heen en weer tussen geestelijke vorming en materiële genoegens waarbij de laatste de voorkeur hebben. Het heilige en het profane.

c.e
8 jaar geleden

Ik heb heus wel geduld hoor.. maar mn topic was uitbeeld dusbik dacht dat tie niet meer gezien zou worden. Maar oke dat kan inderdaad best wel

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024