Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

droom over iets uitspugen

Petra1965
8 jaar geleden

Ik had afgelopen nacht een hele levendige en uiterst vreemde droom:

ik was met collega's op een soort van schoolreis (?) en we overnachtten in een hotel / jeugdherberg, geen idee.
Ik werd wakker maar was te moe om op te staan terwijl ik eigenlijk op tijd op het werk moest zijn. Ik ging op bed tanden poetsen. Toen kwam een mannelijke collega bezorgd mijn vrij donkere kamer binnen om te kijken waar ik bleef. Ik stopte met tanden poetsen maar voelde nog een hard stukje in mijn mond zitten.
Hij ging bij me in bed liggen en wilde zoenen,maar dat wilde ik niet omdat ik dat harde stukje uit wilde spugen. Ik stapte uit bed en merkte dat ik geen slipje aanhad, alleen een lang shirt, maar dat maakte me niet uit. Bij de wasbak spugde ik het stukje uit, dat bleek naar ik eerst dacht een stengel van druiven te zijn. Er kwamen steeds meer stengels naar buiten, maar daar zaten allemaal doornen aan. Die deden gek genoeg geen pijn. Inmiddels lag er een grote berg van door mij uitgespugde doornen stengels in de wasbak en het hield maar niet op. Ik was niet bang of had pijn, het was alleen vervelend dat het steeds door ging.
Die mannelijke collega pakte mij op in zijn armen en reed mij naar de dokter. Ineens dacht ik eraan, dat mijn (misschien ex) vriend ons misschien zag rijden en dat wilde ik niet. Ik had nog steeds geen slipe aan, alleen een lang shirt, maar dat maakte me niet uit. Hij belde de dokter dat we er bijna waren en ik hoorde de dokter zeggen, dat hij ervan afwist omdat die collega al eerder gebeld had en zo bezorgd was omdat hij zoveel om mij gaf. Dat gaf mij aan de ene kant een goed gevoel, maar aan de andere kant schrok ik ervan. Ik voelde namelijk niet hetzelfde, omdat ik nog van mijn (misschien ex) vriend hou.
Toen werd ik wakker....

8 jaar geleden
Beheerder

Liefde en de doorns?

Typisch toch dat ik deze ochtend juist een fantasie kreeg van iemand die iets stekeligs in de mond had dat verwijderd moest worden.

De druiven staan voor de zoete liefde en de roes van de wijn, zoals ook erotiek ermee te maken heeft.
Druivenranken zijn vruchtbaarheidssymbolen.
Druiventrossen worden wel als borsten omschreven (hooglied b.v.)
Antieke godinnen hadden druiventrossen als borsten (meervoudige borsten of tepels).

Tegelijk lig je in bed met een ander terwijl je geen slipje draagt.
Ook dat wijst naar erotiek.

Je bent met een rouwverwerking bezig, maar voelt de pijn nog niet.
Zolang je daar niet klaar mee bent is het beter geen nieuwe relatie aan te gaan.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024