Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

honden

8 jaar geleden

ik droomde laatst dat er 2 groepen honden waren een groep was de vijand en anderen die mij probeerden te beschermen van de gevaarlijke honden die agressief waren en mij wouden aanvallen. Een groep honden probeerden mij te beschermen. Zwarte honden en 1 lichtbruine hond. De vijand honden waren zwart. De groepje honden beschermden mij. Ik werd beschermd. De groep honden die mij beschermden wonnen. Maar hierbij raakte de licht bruine hond gewond. Deze beschermde mij van dichtbij. Ik mankeerde zelf niks. Wat zou dit kunnen betekenen?

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door jantje beton.

8 jaar geleden
Beheerder

Honden staan vaak voor trouw en instincten.
Hier gaat het weer om de strijd van goed en kwaad die vaak inwisselbaar is.
De hond is een stukje dat nog te onbewust is om een meer menselijk vorm aan te nemen.
Je zou het ook kunnen zien als een vijandig kamp met chaotische gedachten tegen de meer geordende.
Maar de strijd levert nu eenmaal altijd winnaars en verliezen op.
Het is dan ook een strijd in jezelf, die je niet kunt winnen, dan door ook de tegenstanders te accepteren. Agressie heb je nu eenmaal nodig om te overleven.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024