Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hallo iedereen,
Ik heb nu voor de tweede keer het volgende gedroomd:
Ik droomde dat ik onderweg was naar een bekende stad (ik zeg om privacy redenen even niet hoe die stad heet)
Wanneer ik in de stad ben, dan kom ik in een straatje/buurtje terecht die ik nog nooit eerder heb gezien.
( Ik ken de stad waar ik over droom heel goed en ik heb werkelijk nog nooit zo'n straat/buurt gezien)
In het midden van dat straatje staat telkens een geit, maar deze geit heeft een brede grijns met mensen tanden op z'n hoofd. Telkens wanneer de geit mij ziet, dan gaat hij achter mij en omdat hij vrij scherpe horens heeft ren ik natuurlijk angstig bij hem weg. Hij jaagt mij dus in andere woorden telkens weg wanneer ik in dat straatje terecht kom. Dit keer droomde ik dat de geit vergezeld werd door een hond met ook een apart gezichtsverandering (ik weet even niet meer hoe) en ook die hond jaagde samen met de geit mij weer weg uit dat straatje.
Telkens ren ik uit angst weg en dan word ik weer wakker.
Wat zou dit kunnen betekenen? Nogmaals, deze stad is best belangrijk voor mij aangezien ik van plan ben om binnenkort daar naartoe te verhuizen om studie redenen. Is dit een teken dat ik maar beter uit die stad kan blijven?!
Groetjes,
Jolijn
Beheerder |
Was het een geit of een bok?
De bok is verwant met de wellust en was een beeld van Pan.
Later werd dat het prototype van de duivel.
De bok als dwarsligger en koppig dier werd gedemoniseerd.
De hond die in de kunst staat voor trouw is ook een vruchtbaarheidssymbool en beeld van g**lheid.
Dat kan een verklaring zijn.
Het straatje is een stukje van je levensweg.
Maar misschien moet je wel weg uit het verleden?
Het lijkt geen gunstig teken.
Maar het beeldt natuurlijk ook je angst en onzekerheid uit om te gaan verkassen.
Soms is zo'n droom voorspellend.
Het buurtje/ straatje kan een benauwenis vormen, zoals een doodlopend steegje.
Hallo Sheherazade,
Nee het was een geit, een klein bruin geitje met mensen tanden en scherpe horens.
Beheerder |
Geit of bok beiden zijn koppig.
Hoewel de bok de meest dominante is.
De scherpe tanden op het hoofd wijzen op agressieve elementen in het karakter van de droomgeit.
Dat heeft een analogie met de hoorns.
Vandaar ook de vraag want je zou de tanden als een begin van nog meer hoorns kunnen zien.
Hoornig zijn, heeft ook een seksuele betekenis. (Horny in het Engels).
De Geit heeft hier dus iets dreigends, als haar op de tanden, zeg maar.
Het is een uitbeelding van een eigenschap, of iets dat je in de werkelijkheid probeert te ontlopen.
Het lijkt zo'n confrontatie die je niet kunt vermijden, in elk straatje kom je de geit tegen, het is haar? buurt.
De geit of bok wordt wel in verband gebracht met het pentagram, omdat de kop een 5 hoek vormt.
Dus ook het occulte en paranormale.
Droominfo, © 2024