Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

leraar en verdwaald

c> e
8 jaar geleden

Heyy

Ik droomde dat ik in mn klas was en de lerares scheikunde zei ineens neem jij het maar over. En ze liep weg. Ik stond alleen voor de klas. Ik was best onzeker. De klas begon ineens druk te worden en ik had het niet meer onder controle. Ik moest zelf een stuk voorlezen uit het werkboek maar niemand luisterde, ik voelde me best angstig. (In het echt is deze leraar dat ook en ik heb altijd medelijden met haar) kan het zijn dat ik daardoor een keer voelde wat zij normaal doet in het waakbestaan? Toen was iedereen uit maar een klasgenootje en ik moesten nog iets tekenen en schilderen.. Bij mij lukte het niet en het leek wel alsof een kind van 1 het had getekend. Later toen ik klaar was stond ik in de gang met mn schooltas en er waren een paar jongens die ouder waren en aan het roddelen waren over mij. Later ging ik van school naar huis fietsen, het eerste stuk met mn leraar die bij het kruispunt links ging terwijl ik rechtdoor ging.. toen raakte in verdwaald en was ik ineens in een ander land.. niemand sprak Nederlands meer en ik was hopeloos.. later zag ik een paar nederlandse meiden waarmee ik door een straat liep met allemaal villa's waar beroemdheden woonde. Dat was wel leuk.. voor de rest voelde ik me in deze droom onzeker over bijna alles!

Wat betekend dit? Thanks,

Ce

c> e
8 jaar geleden

En later droomde ik over een besneeuwd landschap

8 jaar geleden
Beheerder

Je kunt niet zomaar voor de klas gaan staan want dan moet je wel heel zeker zijn van jezelf.
Dus die confrontatie roept faalangsten op.
De lerares is denk ik een figuur waar je medelijden mee hebt maar het is tegelijk een projectie van jezelf.
je identificeert je ermee.

De leraar is ook een beeld van een gids.
Maar niet hij maar jij moet je weg alleen durven gaan.
Dus hij fietst een eindje mee, maar laat je dan los.
Deed hij dat niet dan zou je door je onzekerheden afhankelijk worden.
Een goede leraar laat je dus wat risico's nemen.

Scheikunde is voortgekomen uit de alchemie.
Dat is een vorm van projecties in de stof van psychische eigenschappen.
Men koppelde dus zijn psyche aan de materie en meende dat men dan beiden veranderde.
Of dat men uit de destillaten enz. iets kon aflezen over geestelijke zuiverheid.
Tegenwoordig met de Quantum fysica zijn er ook merkwaardige theorieën ontwikkeld waarbij het lijkt of de waarnemer het proces werkelijk beïnvloed of het object omgekeerd de psyche van de onderzoeker.
Daarmee ontstaat een geestelijk materiële koppeling.

Chemie is afgeleid van Cham wat zwart of zwarte aarde (oer-materie)betekent en met Seth werd gekoppeld.
Al-kimija (Arabisch)

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.

c> e
8 jaar geleden

En het verdwalen? Ik kan deze lerares goed begrijpen. Dus de uitleg klopt inderdaad. Kan deze droom ook voor onzekerheid staan? Het schilderen en tekenen ?

8 jaar geleden
Beheerder

Je zit vol faalangsten lijkt mij.

Tekenen en schilderen is de ziel uitbeelden.
Bijvoorbeeld therapeutisch tekenen of schilderen.
Maar je kunt het ook gewoon zelf proberen.
Er is veel ervaring nodig om creatieve therapie te analyseren en begeleiden.
Maar er zijn wel speciale opleidingen voor.
Een goede alternatieve kan ook maar vind eens een goede?
Hier kan het b.v. bij een antroposofische artsenpraktijk.
Het is ook het uiten van je gevoelens.

Creativiteit maakt je vrijer in je expressie en kan dingen uitbeelden die niet te verwoorden zijn.
Er is ook best moed nodig om te tekenen en schilderen. Jezelf te laten zien en kennen.

c> e
8 jaar geleden

Dankjewel

ik heb niet perce faalangst maar ben wel onzeker...
ook over mijn cappaciteiten en ik twijfel eraan.

8 jaar geleden
Beheerder

Oh en wat versta jij dan onder faalangst? Haha.

c> e
8 jaar geleden

Bang en zenuwachtig zijn voor toetsen en presentaties e.d...

8 jaar geleden
Beheerder

Welnu dát is faalangst.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024