Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Vliegen op de rug van een vogel

Kimmie
8 jaar geleden

Beste,

Ik heb vannacht een indrukwekkende droom gehad waarvan ik de betekenis moeilijk kan achterhalen. Ik hoop dat iemand mij hier misschien meer over zou kunnen vertellen.

Ik droomde dat ik vrienden was met een grote witte vriendelijke vogel. Hij had enorme mooie grote vleugels en een sterke grote rug waar ik op kon zitten. We deden vele pogingen om hoog te vliegen. Ik op de rug van mijn vriend de vogel. Elke keer deden we een poging. We bleven in de lucht, maar vlogen laag. Beneden ons was een drukke stad. Bij een andere poging brulde er een leeuw naar boven hij wilde ons uit de lucht slaan met zijn poot. Ook was er een slang die naar ons siste. We vlogen nu niet meer over een drukke stad, maar over de savanne. We ontweken alles. Dit vonden we spannend en werden hierdoor allebei lacherig en het maakte onze band sterker. We waren immers de obstakels beneden ons te slim af. Uiteindelijk lukte het ons om in 1 keer hoog door de lucht te vliegen. Ik zag niks meer van wat er onder ond was, alleen een rustige en vredig uitziende lucht. We waren in extase. Ik besefte in mijn droom dat ik van het moment moest genieten. Dit deed ik dan ook.

Hierna werd ik wakker...

8 jaar geleden
Beheerder

Het is natuurlijk leuk om een keer te vliegen, maar je hoort daar niet.
Je bent dan aan het zweven.
Deze vorm van escapisme doet natuurlijk superieur aan, maar je ontwijkt de confrontatie met een hoge vlucht.
De vogel is dan wel een geestelijk symbool, maar de geest draagt je niet blijvend.
Je zou immers niets leren zonder vallen en opstaan.
Beneden is een leeuw. Nu is deze op zich een sterk zonnesymbool (manen/ Aura)
Verder is er een slang die dan wel aan het aardse slijk doet denken, maar ook de slang kent zijn hemelse equivalent (de gevleugelde slang/ meteoriet/ nous serpens)

De leeuw zou je omlaag willen halen en terecht.

De wereld in vogelvlucht betekent oppervlakkigheid.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024