Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hey iedereen,
Vannacht had ik een droom die ik graag wilde delen met jullie
Ik droomde dat ik naar een vriendin ging in en toen ik daar aankwam was ze er niet toen ik aanbelde. Ik stond in de stromende regen. het regende zo hard dat het putdeksel in de straat omhoog kwam. Later zag ik haar aanrijden met de auto en toen gingen we naar binnen. Toen ik terug ging bleek het dat er gefraudeerd was met mijn openbaar vervoer pasje. Ik had de code op internet gezet. (Hoe dom kan je zijn in een droom) Toen bleek het dat er mensen op mijn naam hadden gereisd.Toen liep ik terug naar huis en kwam ik 2 vrouwen tegen waarmee ik liep. Ik weet niet meer waar we het over hadden. Later liep ik in de slaapkamer van mijn oma (in het echt ligt ze nu in het ziekenhuis en ik schat dat ze nog geen jaar meer heeft (te leven). Ik ging naast haar liggen in bed. Maar later ging ik weer weg van haar kamer en scharrelde ik in haar kast waar ik oude herinneringen terug vond van vroeger. Dit waren bijvoorbeeld handdoeken die ik heel lang gelden altijd had bij haar. Ik was ze in mijn bewust al vergeten maar in mijn onderbewuste zaten deze niet erg nuttige herinneringen nog wel. Later was ik weer thuis. Ik ging naar buiten en daar stond een bus waar ik plotseling in zat met mijn vader en moeder en zus. We gingen naar India toe. (waarom India waar ik mezelf af) Gek genoeg was het maar 1,5 rijden. Toen we daar waren gingen we op de fiets verder en fietsen we langs hoge palmbossen en een mooie groene en warme natuur. Daar zagen we een vrouw fietsen met een dikke jas terwijl het erg warm was. We lachten erom. Toen gingen we weer in de bus zitten en we waren snel terug in Nederland waar we ineens voor mijn school stopte.
Zo eindigde deze chaotische droom. (ik heb er eigenlijk 3 door elkaar vertelt (ze liepen in elkaar over) Dus ik denk niet dat je ze apart kan verklaren.
Wat betekend dit.
Ik wil meegeven dat ik wel erge ruzie heb met mijn vrienden groep en ik onzeker ben over het halen van dit schooljaar. (onvoldoendes)
Beheerder |
Het water en het riool dat overstroomt is een teken dat het onbewuste zich opdringt.
Dat gaat met angsten en verdriet, emoties, paniek enz.
De (beer-)put gaat open zou je zeggen. Dat kan wel passen bij die problemen.
Natte voeten halen is een beeld van niet slagen of falen.
Het zijn dus faalangsten.
Je bestaan wordt als het ware bedreigd omdat de grond onder je voeten niet veilig is.
Je oma is je waarschijnlijk dierbaar maar je kunt niet naast haar gaan liggen en mee naar de andere wereld. Maar het schetst wel je innige relatie.
Vanuit de kast haal je herinneringen op. De kast is een berging van het onbewuste.
India is een tegencultuur, een zieleland. Meer introvert dan het westen.
Het is er ook snikheet wat weer op vuur en emoties wijst.
De vrouw in de dikke jas lijkt zo onaangepast in dat klimaat.
Maar ze draagt die waarschijnlijk als symbolische bescherming of ze is zo kil dat ze zichzelf niet kan warm houden.
India kan een beeld zijn van het land aan gene zijde.
Waarom reizen ze nu op jouw pasje?
In de eerste plaats heb je in dromen geen bezittingen.
Waarschijnlijk reisde jij ook zonder betalen?
Maar je voelt je gelijk achtergesteld of gebruikt/ geplukt enz.
Er lijkt je iets van eigenwaarde af te zijn genomen.
Het pasje zou nog kunnen refereren op het begeerde diploma waarmee zich immers deuren openen.
Dankjewel voor de uitleg.
Ik begrijp alles!
Het klopt echt!
Wijst er ook iets op ruzie?
Kan het tankstation staan voor het geestelijk nieuwe energie opdoen? Of geen energie meer hebben. (Dat is namelijk het geval).
Oeps vergeten te vertellen. Met de busreis kwam ik bij een tankstation.... waar de bus bijtankte
Beheerder |
Ja dat klopt, tanken is energie opdoen.
Een lege tank is dus geen energie meer hebben.
Droominfo, © 2024