Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

vader neerschieten

tmkira
8 jaar geleden

een paar dagen geleden had ik een hele uitgebreide droom. eerst was ik op school en er was een man die er meestal niet was en iedereen was weg en alleen die man was er. hij ging dingen tegen mij vertellen wat weet ik niet meer.ik probeerde me voor hem te verstoppen maar hij zag je nogsteeds. hij wilde mij vermoorden. dus toen rende ik door een deur heen in school. maar daarbinnen leek het totaal niet meer op school. er waren super mooie sort van balzalen het leek op een kasteel.en in de laatste kamer stonden er allemaal pilaren in de kamer waar ik omheen moest rennen. ik kwam bij een deur en toen was ik vrij van de man. iemand zei tegen mij en mijn zus dat we onze vader moesten vermoorden. dus kregen we een geweer met 2 verschillende kogels erin. ik zei dat ik dacht dat de ene van de 2 fijner schoot en de man die ons het geweer gaf zei dat het ook zo was. ik durfde eerst niet. en mijn zus ook niet. maar toen liet onze vader zijn wereld zien. de wereld waarin hij heerser was. er waren allemaal arme mensen die omkwamen van de honger maar daar keek hij niet naar om. we gingen naar mijn vaders huis en amber (mijn zus) had het geweer in haar binnenzak in haar jas. ze pakte hem eruit en ging hem aansteken met een lucifer maar mijn vader merkte het. de zoon van mijn vader (die die niet eens heeft) moest ik tegenhouden. ik moest zijn armen achter zijn rug vasthouden zodat hij niets zou doen. mijn zus hield het geweer op mijn vader gericht en hij zij "je gaat het toch niet doen" alsof hij totaal niet bang was en alsof het hem niets kon schelen. amber schoot in mijn vaders arm. hij belde de dokter en zei "jah ik heb mezelf per ongeluk verwond kan ik een afspraak maken. zonder enige emotie in zijn stem.

8 jaar geleden
Beheerder

Vraag mij af wat voor type je vader is?
Als je hem zou willen afschieten moet je wel heel boos zijn.
Maar hij wordt maar in een arm geschoten (misschien de sterke arm?)
Wellicht is hij een huistiran of een man zonder gevoelens.
Het gaat natuurlijk om een negatief vaderbeeld.
Je loopt weg voor angsten maar toch slaag je erin die macho vast te binden.
Als je niet meer wegloopt verliest de angst zijn macht.
Hij belt de dokter alsof hij zichzelf in de voet geschoten heeft.
Je hebt hem dus niet gedood, het monster leeft verder.
Je kunt hem zeg maar geen pijn doen want hij voelt niets.

Het vrouwelijke staat hier tegenover het mannelijke.

tmkira
8 jaar geleden

ja ik zie mijn vader niet zo vaak. 1 keer in de maand. maar hij is niet echt een vader in mijn ogen. en hij doet nogal gevoelloos altijd. ik ben soms bang voor mijn vader om hem dingen te vertellen want hij reageert altijd alsof het hem niets boeit. wow ik dacht dat deze droom niet echt over mijn vader ging... maar u zei: Wellicht is hij een huistiran of een man zonder gevoelens. en dat 2e klopt wel

8 jaar geleden
Beheerder

Mannen worden vaak opgevoed met het onderdrukken van gevoelens.
Woede mag, driften ook, dat is mannelijk, maar alle meer feminiene en tedere kantjes moeten worden ontkend. Mannen zijn ergens heel bang van het vrouwelijke.

Dat las je in de geschiedenis al. Een vrouw aan boord van een schip bracht ongeluk.
Met hun weke hersentjes werden ze geacht niet tot studie of prestaties in staat te zijn. (aldus Karen Armstrong)
Huilen was een zwakte enz. Vrouwen werd als rolpatroon opgedrongen dat ze achter het aanrecht en de kinderwagen hoorden.

Maar vrouwen doorzien hun houding snel en dat weten ze. (tenzij ze verblind zijn door de liefde)
Daarom zijn het vaak onhandige schooljongens die hun onzekerheid verbergen achter een stoere houding.
Noem het maar een verlegenheidsverklaring.

Jezelf onkwetsbaar achten is een zwak standpunt.
Daarin zijn vrouwen veel sterker, want ze stoppen hun gevoelens niet weg.
Bovendien brengt hun natuurlijke functie met zich mee dat ze pijn leren verdragen.

De armoede die zulke mannen in zich dragen projecteren ze graag op vrouwen.
Helaas vallen ze dan vaak precies op het domme vrouwtje dat ze in zichzelf verachten.
Dit komt namelijk een op een overeen met hun anima kantjes.
Het is al te gemakkelijk om vanuit die positie superieur te lijken.

Maar jij laat hem niet tiranniseren en stelt je kordaat op.

Pas wel op dat je niet ook je gevoelens verliest.
Want wie op iemand schiet raakt ergens ook zichzelf.

Het doet mij denken aan het sprookje van de IJskoningin, die in het hoge noorden woonde.
Alles wat ze aanraakte veranderde in ijs.
Het jongetje dat in zijn hart werd geraakt met een ijspegel, werd pas verlost door de liefde van zijn zusje, die de ijspegel deed smelten.

tmkira
8 jaar geleden

mooie woorden!!! mijn vader was opgegroeid in een situatie waarbij hij zijn gevoelens niet mocht uiten van zijn vader daardoor is het gekomen denk ik. ik vind het jammer dat mannen hun gevoelens niet mogen laten zien en dat vrouwen als een soort huishoudsters worden gezien.

8 jaar geleden
Beheerder

Vrouwen zijn vaak een voortzetting van de moeder.
Mannen willen verzorgd worden maar houden weinig rekening met de wensen en behoeften van de vrouw.
Daarmee vermijden ze vooral de ontwikkeling van hun verzorgende en meer persoonsgerichte kanten.
Zeker is dat vaak een gevolg van hun opvoeding.
Een moeder die te verzorgend is zal bij een man een wens doen ontstaan later iemand te zoeken met een vergelijkbaar gedrag en zich dan te pletter vervelen.
Tegelijk is een vrouw met meer karakter weliswaar spannender, maar dan zal hij de handjes uit de mouwen moeten steken en voor de dag moeten komen.

Het klopt dat vrouwen vaak als huishoudsters worden gezien.
Maar dat ligt ook aan de vrouw zelf.

Veel vrouwen zoeken een held die de draken voor hen doodt en daarmee vermijden ze de confrontatie.
Dus leren ze geen onafhankelijkheid.

Helaas versterken dergelijke relaties de conflicten, terwijl ze in feite zoveel van elkaar zouden kunnen leren.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024