Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

erg fijne droom, maar wel moeilijk.

ireentje
8 jaar geleden

Hallo allemaal,

Ik heb zonet gedroomd over mijn vader, moeder broertje en zusje. Het was een hele fijne droom ik was erg gelukkig dat iedereen weer samen was. Alleen is mijn vader 3,5 jaar geleden overleden.(het was een erg wrange situatie, hij is overleden door drankgebruik en mijn ouders waren toen inmiddels al een tijdje uit elkaar, ik heb nooit afscheid kunnen nemen) En ik droomde dat mijn broertje, die nu inmiddels negen is, weer een kindje van 1 was. ik had totaal geen enge of nare gevoelens toen ik mijn vader in mijn droom tegenkwam, ik besefte in de droom ook niet dat hij overleden is. Wel had ik in de droom ruzie met mijn zusje, omdat zij het toilet een trap had gegeven en deze nu overstroomde en er erg vies spul uit kwam "spuiten". Ik weet dat mijn moeder erbij was, ik heb haar een paar keer voorbij zien komen maar ik was vooral met mijn vader en broertje bezig. Op een gegeven moment aan het einde van mijn droom, begon ik te dansen met een stuk of 5/6 mensen die ik niet herken.
Ik heb alle dingen die in mijn droom voorkwamen los van elkaar opgezocht en dit klopt inderdaad wel heel erg met hoe het op dit moment met mij gaat. Ik ben alleen nu ik wakker ben al de hele tijd aan het huilen, het was zo fijn en ik mis hem gewoon ontzettend. Ik hoop dat iemand mij het grote geheel kan uitleggen. Alvast bedankt!

8 jaar geleden
Beheerder

Het is een verwerkingsdroom.
De schop tegen het toilet maakt dat alle rotzooi bovenkomt.
Iemand die door drank om het leven komt zal zeker niet zo'n fraai verleden hebben.
Desondanks houd je van hem, maar je mist natuurlijk een echte vaderfiguur.
Dat kan hij nooit zijn geweest als hij zoveel dronk.
Die mensen hebben iets te verwerken, maar dat is nooit gelukt.
Drinken is vluchten. Dood gaan door drank is de ultieme vlucht.

Het zusje schopt tegen het toilet maar ze zou liever tegen die man schoppen denk ik.
Wrok en in de steek gelaten voelen? Ze trapt tegen het verleden aan en terecht.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024