Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Verblind door licht

NaomiW
8 jaar geleden

Hoi,

Ik heb al een aantal keren dezelfde droom en ik kan nergens vinden wat hij betekend. De droom gaat altijd hetzelfde maar is telkens in een andere omgeving. Ik loop door een gebied met winkels en ik zie alles helder. Het moment dat ik de eerste winkel binnen stap word ik verblind door licht en heb ik het gevoel alsof er water in mn ogen zit en ik kan ze niet goed openhouden. Ik loop verder en verder in de hoop dat het weg gaat maar het blijft. Op een gegeven moment moet ik altijd een trapje af en heb ik het gevoel alsof ik dronken ben, omdat ik de treden niet zie val ik. Als ik wakker word heb ik hoofdpijn en moeite met het focussen van mijn ogen.

Ik ben heel benieuwd wat dit betekend en ik hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast bedankt!

8 jaar geleden
Beheerder

Dat waterige is typerend voor het onbewuste.
Je stapt als het ware een andere wereld binnen.
Het licht is een symbool van bewustzijn.
De winkels zijn bekoringen maar niet het echte licht.
Dus materialisme versus geestelijk zoeken.
Het trapje voert omlaag en dan val je in het onbewuste.

De val kan ook naar je lichaam voeren dat je geestelijke inzichten versluierd.
De geest kan de terugkeer daadwerkelijk als een val ervaren.
We spreken overdrachtelijk van de val in het vlees. (in-carna-tie/ in-carne-vale/ lichaam)

Maar bij het wakker worden kun je de illusie hebben dat je via een waterspiegel kijkt.
Alsof je derde oog als patrijspoort nog open staat naar een andere wereld.

2 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024