Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Anstige droom van mijn zoon.

8 jaar geleden

Hallo allemaal,

Dit is mijn 1ste bericht en ik ben blij dit forum te hebben gevonden.

De droom....

Mijn zoon is ziek en hij had een klein beetje koorts maar niet veel toen hij de droom had ( hij verteld ook dat hij de droom al vaker heeft gehad. Het is altijd hetzelfde zei hij. Hij is 10 jaar.

Hij begon te vertellen dat hij een droom had en dat hij die bleef voelen na dat hij wakker werd..
Hij droomde van een strand en zand veel zand, een lange strand die met een bocht naar rechts ging. Hij zei dat hij kleine armen had (??) en dat hij zich niet prettig voelde. Hij liep naar de bocht en het niet leuk daar, donker, eng. Hij kon het niet zo goed uitleggen zei hij. Hij was er echt van ontdaan.
zo van en toe in de loop van de dag zei hij dat dat gevoel van de droom er weer was.

Ik zei dat hij kon proberen om een beetje ho'oponoopono te doen ( dat is een soort affirmatie van positieve woorden om het te helpen transformeren.) Hij zei dat dat wel hielp.

Heeft iemand misschien enig idee wat de betekenis kan zijn?

Heel erg bedankt,

Kamilie.

8 jaar geleden
Beheerder

Het strand is hier de levensweg langs het water (het onbewuste)
Het strand buigt naar rechts, wat meest het bewuste is (voor R handigen)
Maar het lijkt wat ongerijmd, want dan zou er iets duisters in zijn leven opduiken.
Hier lijkt het een angstgevoel voor de onzekere toekomst en het leven. (separatieangst?)
Soms overvalt ons de nacht als een drukkend gevoel van onzekerheid en dreiging. (depressie)
Ploeteren door het mulle zand geeft een inspannende geestelijke toestand aan.
Het is dus een vermoeiende gang door het leven.
Hij wandelt op de scheidslijn van water en het droge.
Verder is er nog niets dan zand en dat is geen houvast of basis.
Kleine armen betekent dat hij nog niet veel kan. (onmacht/ apraxie)
Of niets om handen hebbend. (verlatenheid, geen richting wetend?)

8 jaar geleden

Het strand is de grens tussen het bewuste (aarde) en onbewuste (zee). Veel zand lijkt op een woestijn en daarbij is het zand los (onbewust) en niet solide als aarde (bewust). Hiermee verkent hij zijn onbewuste kant. Hij neemt de bocht naar rechts en dat is zijn bewuste kant. Maar die kant vind hij niet prettig en ik weet niet waarom. Het lijkt op een denkertje en een dagdromer.

Ik bedacht me nog wat. Hij is 10 en gaat van de onderbouw naar de bovenbouw. Naar groep 7, als het goed is. Dan behoort hij tot de grote jongens van de school. Misschien moet hij daar aan wennen.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Esme.

8 jaar geleden

Bedankt! Alle 2.

Ja, dat was een beetje wat ik dacht.

Hij heeft het pittig op school. Qua vrienden en acceptatie in de group.

Sheherazade, wat bedoel je met duister? Waar denk je dan aan?

Zelf dacht ik dat de droom misschien liet zien hoe hij zich nu voelt en angst voor wat eventueel nog gaat komen met die kleine armen van onmacht??

Heel erg bedankt! Xxx

8 jaar geleden

Esme..

Ja, dat zou goed kunnen. En hij is inderdaad een echte dagdromer en denkertje.

Liefs en fijne dromen!

XxxX

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Kamilie.

8 jaar geleden
Beheerder

Het duister geeft iets onbekends aan.
Aangezien er geen verdere details in voorkomen is daar niets over te zeggen.
Ik houd niet van speculeren dus....

Het is gunstiger dan naar links afbuigen.
Links is het onbewuste, het dreigende water en soms de dood.
De zee neemt al wat ze geeft terug. (zoals Kronos zijn kinderen opat)
Als oermoeder schenkt ze leven, maar is tegelijk ook de andere wereld.

Als hij een dromer was zou hij nu juist naar links afbuigen.
Dat doet hij echter niet en dus is het eerder levensangst (het grote grillige avontuur)
Het kleine manneke staat alleen op de wereld en is nog lang niet zelfredzaam.
Maar armen kunnen groeien.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.

8 jaar geleden

Sheherazade, wat ik deed op het eind van mijn bericht, zie je dat ook als speculatie? Want dan moet ik het anders doen.

8 jaar geleden
Beheerder

Esme

Natuurlijk mag je een beetje vertrouwen op een gevoel.
Maar stel dat ik iets engs ga schrijven, dat maakt mensen bang, terwijl ik nog geen enkele grond heb om zoiets te staven. Dus ik speculeer zelden of met voorbehoud. Soms tip ik wel een mogelijkheid aan.
Maar ik stel mij niet op als zweeftrol met een glazen bol.

Intuïtie of gevoel zonder hersens is altijd een bedenkelijke combinatie.
Waarmee ik jou natuurlijk niet op de korrel neem.

Een vervolgdroom zou meer licht (of duisternis) kunnen werpen op de verborgen toekomst of inhoud.
Maar voorlopig is er geen reden te anticiperen, het heeft nog geen herkenbare vorm aangenomen.

Zaken moeten vanuit de geestelijke sferen eerst kristalliseren voor ze realiteit worden.
Jung durfde ook op zijn intuïtie te vertrouwen in voorkomende gevallen.
Maar hij hield zich een stelregel voor. Als een droom te duidelijk leek zei hij tot zichzelf: "Hier begrijp ik niets van". Om te voorkomen dat hij te snel zou interpreteren.
Dromen zijn schicksalhaft, ze kunnen een heel andere inhoud bezitten dan die je er oppervlakkig in zou zien.

Jung heeft enkele boeken geschreven over kinderdromen.*
Daarin schetst hij op verbazende wijze een aantal dromen die een heel leven kunnen overspannen.
Zelfs zeer jonge kinderen kunnen dromen krijgen die hun hele levenslot schetsen.

*"Werkcolleges over kinderdromen" 1&2 Lemniscaat ISBN90-6069-713-8
Ook Droomanalyse 1 t/m 3

4 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.

8 jaar geleden

Heel interessant. Jung komt de laatse week alsmaar op mijn pad.. ik ga er maar meer over lezen denk ik.

XxXxX

Bedankt.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024