Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Steeds terugkerende dromen thema

Lola01
8 jaar geleden

Hoi,

Al enkele weken droom ik elke nacht dat ik op reis ben. Ik kan niet exact vertellen welk land of welk werelddeel, maar ik ben op reis. Met het vliegtuig, in een bus en soms te voet. Ik bevind me in hotels, veel verschillende. Er zijn ook andere mensen, de ene keer veel de andere keer weinig, maar meestal ken ik ze niet. Ik ben nooit bang in deze dromen, er gebeurt ook niks engs, dat ik verdwaald ben ofzo. Afgelopen nacht was mijn kleine dreumes mee op mijn reis. Een andere nacht was ik bij de zee, er stond in de zee een hotel, en er gingen golven overheen. Was een klein detail wat ik me herinner :-) ik ga in mijn dromen ook altijd weer naar huis, althans ik pak dan het vliegtuig bijv. Of ik ga naar het vliegveld omdat ik weet dat ik naar huis ga. Maar nu dus de vraag: wat betekent dit? Ik ben niet bepaald een reislustig typje, dus het lijkt me niet dat het staat voor een ambitie die richting op. Omdat dit dus al enkele weken zo is, heb ik het idee dat mijn onderbewustzijn me iets wil vertellen en dat ik hier wat mee moet. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!

8 jaar geleden
Beheerder

Je bent blijkbaar erg honkvast.
De droom haalt je uit dat bestaan en laat je de wereld ontdekken.
Dat zijn vaak uitbreidingen van je bewustzijn.
Het hotel wordt overspoeld wat een slecht teken is.
Water staat voor het onbewuste en emoties.
De rust die je dus denkt te vinden wordt door het water uitgewist.
Een hotel is een bediening, je hoeft er niets te doen dan vegeteren.
Maar genieten is er dus niet bij of je zet jezelf buitenspel.
Dan maar weer terug naar huis?

Je slaat je vleugels niet uit.

Lola01
8 jaar geleden

Bedankt voor je reactie,

Het klopt inderdaad dat ik erg gesteld ben op mijn omgeving, mijn thuis. We gaan binnenkort verhuizen naar een ander huis zou dat ermee te maken kunnen hebben?

Als je het hebt over een uitbreiding van mijn bewustzijn, zou dat te maken kunnen hebben met bepaalde emoties toelaten? (Verdriet bijv.?) de zee die overspoeld de rust die ik hoop te vinden? De zee als in onverwerkt verdriet en emoties?

Ik bedacht zelf dat ik in mijn dromen wellicht zoekende ben, naar antwoorden en ervaringen, in het echte leven vertaald naar bijv wat ik precies wil doen en waarvoor ik op de wereld ben? Ik ben daar nog niet uit namelijk, en het lijkt erop dat er de komende tijd in het echte leven ruimte komt om me hierin te verdiepen.

Ik ga proberen vannacht meer details te onthouden, dan kom ik ze vertellen! Bedankt Iig :-)

8 jaar geleden
Beheerder

De zee lijkt inderdaad een overspoeld worden door emoties.
Misschien ben je ook bang voor het nieuwe huis of de verandering van omgeving?
Met navelstaren kom je niet veel verder.
Het leven op zich confronteert je vanzelf wel met je verdrongen inhouden.
Het lijkt meer op een (ver-)werkvakantie in je dromen.
Aangezien je zelf al verdriet aanhaalt, is er een en ander dat boven wil komen.
Tijdens stagnatieperiodes ontstaan er uitgelezen kansen voor het onbewuste om je rust te verstoren.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024