Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Dromen dat je baby van de trap valt,maar je haar net redt.

Itssandra
8 jaar geleden

Ik heb in 1 nacht een aantal keer hetzelfde gedroomd. Normaal weet ik nooit zo goed meer wat.
Alleen nu heb ik het zo duidelijk nog in mijn hoofd. Heel veel en gedetailleerd.

Ik droom dat ik met mijn baby de trap op loop. Zij kruipt voor mij trede voor trede omhoog. Ze valt tussen de trap door (open trap) en ik kan haar nog net grijpen aan haar beentje en redden.

Ik merk dat het mijn kindje is omdat ik haar in de droom oom Dennis aanwijs op een babyfoto omdat zei denkt dat dat mama is. Blijkbaar hangen er foto's langs de trap van mij en mijn broers als baby. Ik wijs daarna mezelf aan op bij de babyfoto's.

Ik heb nog geen kinderen.

8 jaar geleden
Beheerder

Lijkt mij een angst voor een miskraam.
Een baby is ook een beeld van iets op poten willen zetten, een idee, dat hier dreigt te mislukken.
Een trap is een inspanning leveren.
Op de maatschappelijke trap kun je het kind in jezelf verliezen.
Soms moet je het kind ook loslaten (kindertijd).
Het kind klimt zelf omhoog en moet ook eens kunnen vallen anders leert het niets.
In een droom wordt zoiets gedramatiseerd uitgebeeld.
Soms is de moeder een hindernis in de ontwikkeling door overprotectie.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024