Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Oorlog en brand en gevoelens

Ce
8 jaar geleden

Hallo allemaal,

Vannacht droomde ik weer volop.
Veel weet ik niet meer maar deze droom wel.

Er stond een man die benzine over kleding goot die opgestapeld lag en er vuur bij hield.
Snel rende ik naar beneden toe en op de trap hoorde ik een enorme knal (explosie).

Vervolgens was ik in een klein wit gebouwtje en daar was ik met mijn moeder en die ging weg naar de kerk want er was een kerst dienst.Er was buiten een soort oorlog en ik vond het best eng ik hoorde de kerkklokken slaan.

Toen was ik daar alleen in het gebouwtje en kwam er een jongen aan waarmee ik heftig ging zoenen het voelde als een opluchting...
In mijn droom ben ik bijna altijd homo en vind ik het niet raar...
Alweer die homosexuele dromen. Ik begin zo langsamerhand te twijfelen over mezelf omdat ik ook nog nooit een relatie gehad heb met een jongen/meisje... Naar mijn weten val ik gewoon op meisjes namelijk (Misschien een uiting van mijn vrouwelijke kant die ik zeker heb zoals eerder gezegd)....

Iemand een uitleg, vooral die explosie vind ik wel interessant om meer over te weten.
Wellicht angst?
Bedankt! :)

8 jaar geleden
Beheerder

Kleding is een soort vermomming/houding.
Hier worden oude kleren verbrand.

Kerst is een feest waarbij het wintersolstitium wordt gevierd.
Dus symbolisch de geboorte van het licht in de duisternis.
Het vuurelement is daarin ook niet ver, het oude jaar wordt afgebrand.
De demonen verdreven met vuurwerk. Lijkt wel een beetje op oorlog, niet?.
Zeker kan die homoseksuele geaardheid samenhangen met een sterke vrouwelijke kant.
Dit is niet vreemd en betekent een bewustwording.
Ook later in het leven kan deze fase voorkomen als een andere identiteit wordt geconformeerd.
In elke man/jongen leeft de homo of de meer feminiene zachtere man.
Betekent dus ook tedere gevoelens en hartstocht toelaten.
Het gaat om eigenschappen die bewust willen worden. Is ook een alterego.
Het kan dat er zulke voorkeuren sluimeren, maar daar kom je soms pas achter als je het eerst eens met een meisje aanlegt.
Sommigen zijn ook bi. Het onderscheid is tegenwoordig niet meer zo taboe.
Bovendien is niet elk seksueel contact bevredigend ook al ben je hetero.
De grenzen zijn wat aan het vervagen.
In het antieke decadente Rome bestond nauwelijks een begripsomschrijving en kon men zijn gang gaan.
Niemand keek ervan op.
Bij homo's kan de anima dominant zijn, dat heeft wel tot gevolg dat de meer kunstzinnige kanten zich ontwikkelen of de smaak en stijl.
Ook sociale verhoudingen/omgangsvormen en oog voor schoonheid, zorgzaamheid etc.
Kunstenaars, artiesten, componisten, dansers enz. vertonen duidelijke anima gedreven trekken en talenten.
Maar je komt het ook tegen in b.v. de verpleging, koken, huishoudelijke zaken enz.

Waartoe drijft die hartstocht jou?
Het is niet onmogelijk dat hij later transformeert en toch vrouwelijk wordt en zo niet, dan moet je misschien uit de kast ontsnappen.

Vergeet niet dat alles in het onbewuste duaal is en blijft. De natuur heeft daar geen problemen mee, de mens wel, want die leeft naar een opgelegd normpatroon en een zedenmoraal die vaak niet bij hem past.

Brand kan ook hartstocht betekenen. De oude huid afleggen?

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024