Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

dood hert

Grietje
8 jaar geleden

Ik droomde dat ik door een straat liep en toen zag ik links van mij een groot dood hert op zijn rug liggen met de potten omhoog. Het gewei lag er in stukken naast.
Ik werd wakker en viel even later weer in slaap en droomde ik weer over een hert dat aan het verdrinken was in een groot glas water waar ook vissen in rondzwommen. Ik kom een hoop water uit het glas halen zodat de kop van het hert boven water kwam en met veel moeite kon ik het dier levend uit het glas halen.
Wat kan dit betekenen?
Alvast bedankt.

8 jaar geleden
Beheerder

Het hert is een metafoor voor de ziel. (soms ook een Christus-allegorie)
Een hert schaaft het gewei af langs bomen en dat levert een bloedig tafereel op, dat dan weer een connectie heeft Cernunnos, de paganistische woudgod, soms met brandend of vlammend gewei, Zon/Corona en of vuur, het bloedoffer enz. Levenscyclus/ wintersolsitium enz.

Water is het onbewuste.
De ziel is hier klassiek te waterig geworden en in het onbewuste verzonken waar jij het uit probeert te redden.
Het hert kan een anima uitbeelding zijn. Maar er zijn natuurlijk ook mannetjes met geweien.
Misschien is het hert omver gereden (over je ziel walsen) of heeft strijd geleverd?
Het ziet er in elk geval verslagen uit met de pootjes omhoog.

Niets gaat echt dood dus is het niet vreemd dat je het dier weer in een andere vorm terugziet.
Alleen is het hier aanzienlijk kleiner geworden. Je zou het de bron kunnen noemen. (van levenswater/zielewater)

Heeft natuurlijk te maken met iets in jezelf tot bewustzijn brengen of te herstellen.
Denk dan aan wat je voelt voor een hert? Ziel-ig toch?

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024