Hallo iedereen...sinds mijn relatie van bijna 2 jaar voorbij is (zo'n 4 week nu) herinner ik me bijna elke nacht wat ik droom, daarvoor had ik dat maar heel af en toe. De laatste dagen heb ik besloten mijn uitgegane relatie los te laten en verder te gaan met mijn leven. Ik heb de afgelopen periode verschillende dingen gedroomd waarvan ik allemaal de betekenis heb kunnen vinden, en ik denk dat die betekenissen ook kloppen in mijn geval.
Maar vannacht had ik een droom waarvan ik niet weet wat hij betekend: ik stapte op een klein, maar heel nieuw treinstation (dat ik niet ken) in een trein, voor mijn gevoel was dat dichtbij. Ik zat maar heel even in de trein, maar ik realiseerde me opeens dat ik heel ver weg was bij mijn bestemming en dat ik de verkeerde kant op ging (de omgeving daar bestond uit bergen en een leeg, verouderd 'Oostblok-achtig' landschap). Ik sprong daarom uit de trein om terug te gaan lopen naar waar ik vandaan kwam, daarna ging mijn wekker en werd ik dus wakker.
Nu lees ik op internet dat een treinreis naar de verkeerde richting twee dingen kan betekenen:
- of je maakt een verkeerde keuze in je leven
- of je hebt moeite om iets in je leven los te laten
In mijn droom ging/wilde ik terug naar waar ik vandaan kwam (mijn relatie?), maar wat denken jullie dat het in dit geval betekend?
Heb ik onbewust meer moeite om ''los te laten'' dan bewust?
Of maak ik de verkeerde keuze door ''los te laten''?