Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

School

Claudia
8 jaar geleden

In mijn droom ging ik naar mijn oude school en hield mijn zoontje van school. Hij was er niet en ik ging hem zoeken. Op de stoep zat zijn vriendje te wachten op zijn mama maar die kwam niet dus mocht hij met mij mee. Verderop zat nog een kindje uit zijn klas te wachten (de pestkop) ook zijn moeder kwam niet en ook hij mocht met mij mee. Daar kwam mijn zoontje aan gerend tussen de bosjes door over een tegelpad. Hij rende naar me toe en ik ving hem in mijn armen op. Bij ons thuis was de pestkop ineens een kop groter dan dat ik ben kwam zijn moeder en was ie weer gewoon formaat. En toen werd ik wakker.....kan iemand me deze droom uitleggen????

8 jaar geleden

De oude school staat voor het oude geleerde, wat nu van pas komt. Het zoontje is het kind in jezelf. Het kind in jezelf mag je wel weer boven water halen om terug te keren in jezelf. Je te aarden en hiermee je balans weten te vinden.

8 jaar geleden
Beheerder

De pestkop is de criticus in jezelf.
Hij reduceert je tot kind.
Door je kind in de armen te nemen vereenzelvig je je daar ook mee.
Het is echter belangrijk niet alleen het kind in jezelf te beschermen maar tegelijk volwassen te zijn, anders val je in de valkuil van de ongelijkwaardige verhouding. Hier dus moeder en kind bewustzijn.
De les die je hier moet leren is dat de pestkop alleen groter lijkt als jij klein bent.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024