Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Ex partner en overleden moeder

Jimmy
8 jaar geleden

Lieve Allemaal!

8 maanden geleden zijn mijn ex partner en ik op een erg vervelende manier uit elkaar gegaan. Ik heb haar nog een paar heel kort gezien maar tussentijds maar inmiddels is dat weer even geleden. Ik heb e.a. al verwerkt dus wil ik haar definitief loslaten dmv meditatie maar krijg steeds 'tekens' wat mij aan haar blijft herinneren. Ik zou haar wel terug willen maar ik wil ook realistisch zijn en niet blijven hopen en wachten tot dat er mogelijk iets weer gebeurt. Ze houdt graag haar standvastige houding aan zo van: als het over is, is er geen weg meer terug.

Laatste tijd droom ik vaker over mijn ex maar dit keer was het meer bijzonder omdat mijn moeder ook erin voor kwam die 11 jaar gelden is overleden.

In mijn droom zie ik mijn ex weer, er zijn ook andere mensen bij. Ik wil haar knuffelen en dit keer laat ze het ook meer toe. Ik vraag haar of we binnenkort wat leuks gaan doen zij zegt: misschien. Dan zijn we nog even in dezelfde ruimte waar verder niks gebeurt maar dan gaat het over naar een nieuwe situatie.

Ik kom in een ruimte waar mijn familie is. Mijn zusjes zijn wat afwachtend om mij te groeten omdat in het echte leven zij en ik ook wat afstandelijker zijn geworden, geen ruzie. Ik groet hun en andere familie, ze zijn en in tranen maar ik niet. Ik voel me alsof er niks aan de hand is en vergeet dan ook om naar mijn opgebaarde moeder te kijken.

Als ik naar haar kijk, ligt ze op haar zij opgebaard en lijkt het alsof ze slaapt. Ik voel me totaal niet verdrietig en heb zoiets van maar dit heb ik 11 jaar geleden toch al meegemaakt. Dat mijn moeder voor de tweede keer is opgebaard is toch niet bijzonder. Ik wil een foto van haar nemen en op het moment dat ik een foto neemt rekt mijn moeder zich uit en gaapt en valt weer terug in haar houding. Ik roep de anderen erbij maar die geloven mij niet dus probeer ik de foto terug te zoeken maar kan ik hem niet meer vinden. Wel vind ik oude filmpjes van mijn zoon terug in het zwembad, filmpjes die ik het echt nooit heb gemaakt. Daarna rijd ik in de auto, waarnaar toe herinner ik mij niet meer en toen hield de droom op.

Misschien heeft het er iets mee te maken maar voordat ik ging slapen zag ik de naam van ex op tv voorbij komen en heb ik een liedje geluisterd die over de overleden moeder van de artiest ging.

Ik hoop dat iemand bereikt voor een uitleg, zou het enorm waarderen.

Alvast bedankt
Jimmy

8 jaar geleden

Je hebt onbewust nog herinneringen van je ex en je moeder. Meestal tijdens deze dagen voelt men onbewust een gemis. De band met je zusje is wat ontgroeit. Je vergeet te kijken naar je moeder, omdat je de grootste verwerking hebt gehad. Nu kijk je vooruit en je hebt meer aandacht aan nu en het moment. De verdwenen foto’s zijn niet reëel. Het zijn je eigen fantasieën die zich manifesteren. In de auto trek je je eigen plan. Je kiest de route die jij wil.

Jimmy
8 jaar geleden

Bedankt voor je reactie Esme.

Ik denk dat een gedeelte van je uitleg zeker waar is en of in ieder geval voor mij eens verder te onderzoeken.

Omdat spiritualiteit een grote en belangrijke rol in mijn leven speelt en allerlei voorvallen zich voordoen, speelt dat ook mee in de vertaling en ervaring van mijn droom.

Ik weet niet of het de bedoeling is dat dat soort zaken hier worden besproken anders zou ik het graag per email verder willen bespreken.
Het is namelijk de eerste keer dat ik hier een bericht achter laat.

8 jaar geleden
Beheerder

De vereenzelviging van je geliefde met het moederbeeld.
De doden slapen slechts en wachten op een vonkje bewustzijn.
Het zijn beelden die je koestert.
Je verbindt het verlies van je moeder die als eerste vrouwelijk beeld je leven beheerste met de vriendin.
Maar er is totaal geen emotie en daarom is de ziel opgebaard als Sneeuwwitje in haar glazen kist.
Je gevoelens lijken dood.
Liefde is natuurlijk meer dan knuffelen. Wensen vormen geen echte communicatie, bovendien zijn ze eenzijdig.
Je zou bijna denken dat je moeder zich in haar graf probeert om te draaien.
Navelstaren heeft geen zin, daarmee los je niets op en koestert illusies en dromen, omdat de confrontatie met de reële persoon dat niet bijstuurt.
De dode is een beeld van iets dat niet leeft en geen warmte of liefde ontvangt.
Het gevaar van infantilisme is groot, terugkeer naar de moeder. Maar dat is in dit geval funest. (Thanatos)

8 jaar geleden

Beste Jimmy, Onderwerpen die afwijken van dromen, kun je kwijt in het discussieforum. Onze privé inbox werkt nog niet. Spiritualiteit is heel breed en heeft voor ieder een andere betekenis. Het is prachtig dat je dit onderzoekt. Is een beetje out of the box denken. Wat je wel in de gaten mag houden in dit proces is om met beide beentjes op de grond te blijven. Groet, Esme

Jimmy
8 jaar geleden

Esme, heb je misschien goeie forums als tips, sites etc..Ik ben erg nieuw hier in, dus ben nog zoekende.

In het verleden ingeschreven bij een spirituele site en bleek uiteindelijk een soort dating site te zijn.

Nogmaals bedankt!

8 jaar geleden

In het discussieforum "Geen reactie" gaat het juist over forums. Deze zijn uit de tijd. Er worden nauwelijks post gestuurd en haast niet gereageerd. Vandaag heb ik afscheid moeten nemen van een hele goede forum die mij geholpen heeft om met beide benen op de grond te blijven. Sheherazade en ik zijn van dit motto, dus hier kun je ook je vragen kwijt. Schrik dus niet van de reactie die je krijgt, want wij zijn vooral van het hier en nu. En we zijn niet van wat jij wilt horen.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024