Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Sleën in een tropisch land.

CE
8 jaar geleden

Vannacht dwaalde ik rond over een dorre vlakte met enkele slobbe wijken. (Overal elektra leidingingen en slechte infrastructuur). De wijk was verlaten. Om de vlakte heen stonden palmbomen en hele hoge bomen met trossen bananen. Ik liep doelloos rond samen met mijn vader. We kwamen aan in een enorme hal en ik was weer met mijn klasgenoten, en toen kwam er weer een examen en iedereen keek bij elkaar af want de lerares ging zomaar weg. Daarna waren er ineens olympische spelen in mn droom en ik zat voor mn gevoel een uur te kijken op een stoel naar mensen die bobsleënd van een berg af gingen en vervolgens weer omhoog het waren er erg veel. Op het laatst sprong ik ook op zo.n slee maar er zat nog iemand in dus was gingen heel hard van de heuvel en knalde tegen het einde aan beneden en er zat een barst in mn mobieltje haha :p..

weer een drukke droom..
Ik probeer het een beetje uitteleggen:

De dorre vlakte en de slobbe wijk lijken me verwaarloosde sombere delen van mezelf.
De elektra is de energie voor mij die erg veranderlijk is. De hal zou ik niet weten. Examen is weer een soort faalangst denk ik. Leraar is de begeleider die zomaar wegloopt dus wat heb je eraan. De olympische spelen zijn wedstrijden. Dus de strijd? Het sleën ging met grote vaart. Te hard waardoor je uiteindelijk toch met een psychische en lichamelijke klap krijgt...

Wat is jullie visie?

8 jaar geleden
Beheerder

De hal kan een verlaten gevoel opleveren, verloren in de ruimte.
Alone in the crowd.

Je hebt het heel goed uitgelegd.
Doorsnee mensen zijn geen Olympische helden.
Dus de rit is er een zonder remmen, zoals de hemel of zonnewagen van Apollo, waarmee je uiteraard crasht. (hybris)
De leraar zou juist de remmen in de gaten houden. Maar als het corrigerende gezag wegloopt..........
Zal de jeugdige blaag zichzelf overschatten.

Bobsleeden bevinden zich op een ijsbaan, dus koude, bevroren gevoelens, geen liefde, geen stromend riviertje van leven.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024