Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Aangevallen door wilde kat

Jantje
8 jaar geleden

Hallo allemaal

Misschien kunnen jullie mij helpen.
Ik droomde dat ik op straat liep met mijn 2 kinderen en ineens kwam uit de bosjes een grote wilde kat. Hij was bruin zwart met grote ogen. Ik twijfelde of ik bang moest zijn of niet , hij was wel groot maar zag er niet heel eng uit. De kat had het toch op mij voorzien en sprong boven op mijn hoofd. Ik was bang maar hij deed mij geen pijn. Ik heb de kat weten af te schudden maar toen ik ergens ging schuilen wachten hij mij weer op....

8 jaar geleden
Beheerder

Doet wat denken aan de wolf in het bos, maar het is hier een kat.
Waarom springt die op je hoofd? Dat kan een obsessieve angst of emotie zijn die je verstand bedreigt.
Katten hebben een sinistere betekenis als het kwaad/ het occulte/ de intuïtie.
Een wilde kat zal zijn stekje verdedigen tegen indringers.
Het bos is het onbewuste.
Meestal gaat het om nog primitieve onbewuste eigenschappen die het gezapige leventje kunnen verstoren.
Zonder kwaad of gevaar zou niemand nog opletten en in slaap vallen.

Het is niet ondenkbaar dat de kat een schuilplaats zocht op je hoofd.
Maar vanaf je hoofd heeft hij ook een prima gevechtspositie.

Katten zijn vaak animasymbolen.

2 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.

8 jaar geleden

De twee kinderen is de dubbele kracht van kinderlijke eigenschappen zoals speelsheid, fantasieën, intuïtie, onbezonnenheid, naïefheid enz. Deze eigenschappen schuilen in jou. Het bos is een plek van vernieuwing en vergankelijkheid. De grote wilde kat heeft jachtinstincten. De wilde kat is een solitaire soort die in de schemering of 's nachts op jacht gaat. De nacht is het onbekende. Schuil je voor het vinden van nieuwe contacten?

Jantje
8 jaar geleden

Dankjewel hier kan ik wel wat mee!

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024